PUBLICITAT

Andorra la Vella

Descens de l'ocupació hotelera al febrer

Baixa un 6,2% respecte al mateix mes del 2018, amb una mitjana d'ocupació del 79,29%

Per El Periòdic

Dos turistes a la recepció d'un hotel.
Dos turistes a la recepció d'un hotel. | Arxiu ANA

Les dades d’ocupació hotelera durant el mes de febrer mostren una disminució d'un 6,20% comparada amb el mateix mes de l’any passat. L’ocupació mitjana d’aquest mes de febrer ha estat del 79,29% enfront del 84,53% de l'any 2018, que va ser la més elevada en els últims vuit anys, quan la Unió Hotelera d'Andorra (UHA) va començar a elaborar l’històric d’estadístiques mensuals.

L'arribada de la neu a finals de gener va donar un impuls positiu i va engrescar els turistes a venir al Principat a gaudir de l’esquí, fet que s’ha comprovat amb l’ocupació dels caps de setmana dels mes febrer que tots ells han superat el 82%, arribant fins 95% els dies 22 i 23. En aquest sentit, la parròquia que registra major ocupació ha estat Canillo amb un 87,55%. La segona parròquia més visitada ha estat Encamp amb un 87,39%, seguida d'Escaldes-Engordany amb un 84,03%, el Pas de la Casa amb un 83,80%, Andorra la Vella amb un 79,81%, la Massana amb un 77,54%, Ordino amb un 63,1% i Sant Julià de Lòria amb un 54,95%.

Un altre aspecte a destacar és l’evolució dels preus. Així, un 50% dels participants a l'enquesta ha augmentat el seu preu mitjà i més d'un terç ho han fet menys d’un 5% respecte a l’any anterior. En canvi, un 30% dels participants ha abaixat el preu mitjà, i un 20% l'ha mantingut. D’altra banda, un 55% dels participants han augmentat o han mantingut la facturació mitjana respecte a l’any anterior mentre que l’altre 45% dels participants afirmen que la seva facturació ha disminuït i d’aquest percentatge, un 21% l'ha reduït menys d’un 5%.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT