PUBLICITAT

Mig any d'agents de proximitat

  • El nou servei, que pretén millorar la convivència al carrer, ha atès 533 casos en els sis primers mesos de funcionament
EVA ARASA
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
La consellera de Cultura i Recursos Humans, Núria Barquín, i la caporal del servei, Bàrbara Escudero, ahir Foto: ANA / N. S.

El Servei d’Atenció Ciutadana d’Escaldes-Engordany va entrar formalment en funcionament fa mig any i, des d’aquell moment, ha atès un total de 533 casos, xifra que suposa una mitjana de 88,8 casos per mes. La majoria dels casos (94,8%) van ser detectats pels agents d’Atenció Ciutadana –dues parelles de dos agents que patrullen diàriament pels carrers de la parròquia–, mentre que la resta pertanyen a denúncies fetes pels ciutadans (5,2%).

La consellera de Cultura i Recursos Humans, Núria Barquín, va fer balanç ahir d’aquests sis primers mesos de funcionament del servei, que es va posar en marxa «per millorar la convivència a la via pública i el civisme». Des del Comú no han calculat el temps que es triga de mitjana a resoldre una incidència, però el fet és que, dels 533 casos atesos, el 93,8% (500) ja s’han resolt, mentre que el 6,1% restant (33) estan en actiu.

Les principals queixes que arriben o es detecten des d’Atenció Ciutadana són les relacionades amb els abocaments de deixalles en espais públics (73), danys al mobiliari urbà i als espais comunals (55), abocaments d’aigua (23), senyalització (19), publicitat (17), gossos sense lligar (13) i gossos perduts (10). Altres anomalies detectades són les cremes incontrolades sense permís, el rec indegut de les plantes, els excrements de gossos a la via pública –que impliquen l’incompliment de la Llei de tinença i protecció d’animals de companyia– i altres qüestions, totes elles regulades a l’Ordinació de Medi Ambient i Paisatge Urbà que va aprovar el Comú el març de l’any passat.

A més, els agents van atendre un total de 28 queixes directes de ciutadans que tenen a veure amb diferents àmbits, com ara vehicles indegudament aparcats, mal estat de les voreres de la parròquia, excrements de gossos al carrer o publicitat mal col·locada.

El Servei d’Atenció Ciutadana deriva aleshores les queixes i els suggeriments cap als departaments comunals que són competents en cada cas. Si s’analitzen els casos per departaments, resulta que el Departament de Serveis és el que ha de satisfer més demandes, ja que canalitza totes les qüestions relatives a mobiliari urbà, espais comunals, neteja viària, etcètera. El Departament de Medi Ambient, pel seu cantó, s’ocupa de temes com ara l’abocament incontrolat de deixalles, el rec de les plantes o el fet que es dipositin les deixalles fora de l’horari establert. Així mateix, hi ha algunes queixes que, per la seva naturalesa, es deriven a associacions i entitats del país «que tenen els instruments per solucionar-les».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT