PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Tres mites del trial mundial disputaran el Trial Clàssic

Andrews, Vesterinen i Schreiber seran a Sant Julià a finals de juny

Per El Periòdic

Yrjo Vesterinen competint.
Yrjo Vesterinen competint. | FOTOESPORT

El 2 dies de Trial Clàssic de Sant Julià de Lòria, que es disputaran el 29 i 30 de juny, té tancada una llista d’inscrits de gran nivell. En total són 250 pilots els participants a la prova, tot i que la cita de l’Andorra Trial Club és considerada una de les més complicades de l’especialitat.

Entre els inscrits destaca la presència de tres excampions d’Europa i del Món de l’especialitat. Mick Andrews es va proclamar campió d’Europa, en aquella època el mundial no existia, els anys 1971 i 1972 pilotant una Ossa. El pilot de Bultaco durant els anys 70, Yrjo Vesterinen, va guanyar el Campionat del Món els anys 1976, 1977 i 1978, mentre que el també pilot de la marca catalana, Bernie Schreiber, va guanyar el títol l’any 1979.

Joan Pere Santuré, un dels impulsors dels dos dies de Trial Clàssic de Sant Julià, va destacar que «Mick Andrews amb 75 anys encara es mostra obert a disputar una prova de l’especialitat. Vesterinen, juntament amb el seu amic Luscombe, no dubten a fer un desplaçament de 10 hores amb cotxe per a poder competir amb les seves motos.

Quant a Schreiber, està immers en un projecte d’escola itinerant de trial i podria estar interessat en Andorra». Altres noms que destaquen en la nombrosa llista de participants en la prova andorrana són: Robbin Luscombe, 12 vegades campió britànic de trial amb side-car, Mick Grant que, a part de trialer, és un assidu del Tourist Trophy i el francès Charles Coutard, entre altres.

També va comentar que «el nivell dels pilots és alt. Alguns participants de l’any passat no repetiran perquè consideren que el recorregut és massa exigent per a ells. És una prova molt física amb un desnivell acumulat del 1800 metres». Tot i això, la llista d’inscrits es va haver d’ampliar a causa de la demanda.

«Teníem previst un màxim de 200 pilots i hem decidit ampliar-ho a 250. Són pilots de diverses nacionalitats. Quant a les categories, els grocs (dificultat menor) suposen el 50% de la inscripció, mentre que els verds (dificultat mitjana) representen el 40%. La resta són els blaus (dificultat major)», exposava.

PUBLICITAT
PUBLICITAT