PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Les previsions hoteleres són del 48% al juliol i del 35% a l’agost

El sector i la UHA esperen que les reserves d’última hora facin incrementar la demanda definitiva

Per El Periòdic

Un grup de turistes i visitants.
Un grup de turistes i visitants. | TONY LARA

La Unió Hotelera (UHA) va fer públiques ahir les seves dades de previsió d’ocupació dels mesos de juliol i agost que, a data de 8 de juliol, estaven fixades en un 47,91% i un 34,67%, respectivament. El promig global, doncs, és del 41,29%, força inferior a l’any passat quan es va assolir el 66,87%. Aleshores les dades definitives d’ocupació es van marcar en un 58% al juliol i 75,74% a l’agost, força superior a les previsions actuals. Des de la UHA van justificar el nombre tan baix explicant que a l’estiu la majoria de les reserves són d’última hora i es van mostrar esperançats a superar amb escreix el 34,67% provisional. 

Pel que fa a les dades d’ocupació hotelera durant el mes de juny passat, mostren un augment d’un 15,45% en comparació amb el mateix període del 2018. L’ocupació mitjana d’enguany, va ser del 47,15% enfront del 40,84% de l’any passat. En aquest sentit, la parròquia que va registrar major ocupació va ser Escaldes-Engordany amb un 56,49%, seguida de Canillo amb un 54,90%, Andorra la Vella amb un 4,64%, La Massana amb un 44,12%, Encamp amb un 43,33%, Sant Julià de Lòria amb un 36,63%, i Ordino que amb un 32,74% va ser la que va tenir menys demanda. 

El juny del 2018 el top 3 d’ocupació el van assolir Andorra la Vella amb un 55,64%, La Massana amb un 37,95% i Canillo amb un 31,31%. 

Si és fa la comparativa de l’ocupació del sis primers mesos, de gener a juny, l’any 2019 l’ocupació ha estat d’un 56,15 % enfront al 58,15% de l’any 2018, és a dir, inferior en un 3,45%. Un altre aspecte a destacar és l’evolució dels preus, un 57% dels participants a l’enquesta de la UHA va augmentar el seu preu mitjà i d’aquest 57% un 25% el van augmentar al voltant del 5% respecte a l’any anterior. En canvi, un 28% dels participants va abaixar el preu mitjà, i un 15% el va mantenir. Respecte a l’evolució de la facturació, un 65% el va augmentar, i d’aquest 65% un 25% dels participants el va augmentar al voltant del 5%. Contràriament un 22% va decidir abaixar-lo i un 13% el va mantenir. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT