PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Sant Julià de Lòria vol esdevenir una parròquia més sostenible en l'àmbit energètic i ambiental

El comú establirà un full de ruta a mitjà i llarg termini per reduir les emissions

Per El Periòdic

Comú de Sant Julià de Lòria.
Comú de Sant Julià de Lòria. | Maricel Blanch

El comú elaborarà un pla director del desenvolupament energètic i calcularà la petjada de carboni amb l'objectiu d'establir un full de ruta que permeti assolir una transformació progressiva cap a una parròquia més sostenible en l'àmbit energètic i ambiental. Segons explica el comú en un comunicat, els estudis, que seran elaborats per BMS Consultoria Estratègia by Bomosa, permetran definir la política energètica de Sant Julià a mig i llarg termini i també les accions a desenvolupar. Aquesta consultoria acompanya les institucions públiques i les empreses privades en els seus processos de Responsabilitat Social Corporativa, basant-se en la seva experiència i la dels seus col·laboradors en projectes de sostenibilitat, de cura del medi ambient i de suport social, principalment, a Andorra.

En una primera fase, s'analitzarà l'estat actual de la parròquia i s'identificaran els centres consumidors d'energia, els vectors de consum i les emissions més rellevants com són els edificis comunals, l'enllumenat exterior, la mobilitat urbana i els usos del sòl, entre d'altres. Aquest pla director i el càlcul de la petjada del carboni serviran de base al comú per assolir l'objectiu de fer de la parròquia un referent mediambiental i també en el sector de les energies renovables.

Pel que fa a la petjada de carboni, és un indicador ambiental que permetrà implementar mesures de mitigació del canvi climàtic. En aquest sentit, es mesuraran les emissions de gasos d'efecte hivernacle generades pel comú, i comportarà diferents avantatges com la identificació d'oportunitats de reducció d'emissions, amb la consegüent reducció de consums energètics i estalvis econòmics derivats d'una millora en la gestió.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT