PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Els comerciants fan un balanç desigual de la represa del turisme

Al Pas de la Casa confien a recuperar-se del tancament de l’RN20 si mantenen el ritme actual

Per Lídia López

Turistes creuen el semàfor del carrer de la Unió, ahir a la tarda.
Turistes creuen el semàfor del carrer de la Unió, ahir a la tarda. | El Periòdic / L.L.

Quan ja fa gairebé un mes de la reobertura de les fronteres amb França i Espanya, el Principat segueix fent crida als veïns perquè s’apropin al país. En aquest període, la resposta dels francesos ha estat més bona que la dels espanyols, i per aquest motiu, des del Pas de la Casa tenen millors expectatives que al centre.

Segons va explicar el president de la Iniciativa Publicitària del Pas de la Casa, Jean-Jacques Carrié, els comerciants de la població encampadana estan «encantats» de com s’està desenvolupant la temporada d’estiu. D’ençà de la reobertura de la frontera, els visitants gals han tornat al Principat amb dades de rècord que fan augurar un final de juliol i un mes d’agost en la línia positiva. «Tots coincidim que el juny ha estat molt bo i hem treballat pràcticament el doble que l’any passat», va assegurar Carrié.

De fet, pel president de la Iniciativa Publicitària, si es manté el volum de vendes actual, «pot ser possible que ens recuperem de la crisi que vam viure l’any passat amb el llarg tancament de l’RN20».

Per la seva banda, des del centre del país, tot just comencen a percebre una major afluència de turisme que en cap cas s’acosta a la dels anys anteriors. En aquest sentit, la presidenta de The Shopping Mile, Sònia Yebra, va assegurar que «les expectatives són bones però estem molt atents de la situació al tomb, sobretot a Catalunya, perquè ens pot afectar molt». Yebra va reconèixer que la presència de visitants és habitual els caps de setmana però falta afluència de dilluns a divendres. «Aquesta setmana ha estat la primera que hem notat més moviment, però és normal que costi més cridar als visitants, no només per la situació de la Covid-19 i que la gent, en general, tingui menys poder adquisitiu en conseqüència de la crisi, sinó que també s’afegeix el fet que no tenim el Cirque du Soleil que era un punt d’atracció important els darrers anys pel mes de juliol», va recalcar la presidenta de The Shopping Mile.

Per tot plegat, Yebra va reconèixer que l’objectiu de la majoria de comerciants al centre és poder assolir els nivells de l’any passat, i en aquest sentit, va considerar vital que Andorra segueixi fent campanya a l’exterior. «Pensem que és important comunicar que l’arribada a Andorra està oberta i que és segura. Hem de donar confiança a la gent de fora», va apuntar.

Prevenció per seguir oberts 

Tant Carrié com Yebra van assegurar que les mesures de seguretat per la Covid-19 s’estan seguint correctament des que van tornar a la feina, així com la implementació de l’obligació de la mascareta. Ambdós van coincidir en la importància que té complir les normes per tal de mantenir la seguretat i no patir un rebrot greu que posi en perill l’estabilitat de l’economia. «La societat andorrana ja ha canviat d’hàbits, ara hem d’aconseguir que el visitant estranger també s’adapti», va posar en relleu Yebra.

En qualsevol cas, per ara segueixen venint visitants de zones afectades per rebrots com Catalunya, i segons va indicar el responsable d’un establiment d’Escaldes-Engordany, «hi ha molt més catalans que francesos». 

PUBLICITAT
PUBLICITAT