PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Doble carril de baixada a la CG-3 en direcció a Escaldes-Engordany

Estaran oberts el 90% del temps, excepte quan les obres a la zona continuin

Per El Periòdic

El ministre de Territori i Habitatge, Víctor Filloy, amb la cònsol menor de la Massana, Eva Sansa, i el conseller Josep Maria Agell.
El ministre de Territori i Habitatge, Víctor Filloy, amb la cònsol menor de la Massana, Eva Sansa, i el conseller Josep Maria Agell. | ANA / M. F.

A partir de divendres de la setmana que ve (3 de desembre) el tram de la CG-3 entre la rotonda d’Anyós i la del túnel de les Dos Valires comptarà amb dos carrils de baixada. Amb aquesta mesura s’espera que es pugui agilitzar el trànsit en aquest punt, que és un dels més conflictius quant a retencions, tal com va manifestar ahir el ministre de Territori i Habitatge, Víctor Filloy.

«A la vall del nord viu pràcticament el 20% de la població del país, unes 16.000 persones, i al matí entre dos quarts de set i les nou es concentren més de 1.800 vehicles, per tant era imprescindible, necessari i jo diria que urgent fer el màxim possible per activar la via», va manifestar Filloy, que va agrair a la constructora i als tècnics del Govern que hagin fet l’esforç per poder habilitar aquests dos carrils que estaran oberts el 90% del temps, ja que podria ser que en moments puntuals fos necessari tancar-ne un, perquè les obres a la zona continuen.

D’aquesta manera, a partir de divendres de la setmana que ve, els vehicles que baixin de la Massana tindran un carril per on circular i els que ho facin des d’Anyós, també. El que no podran fer, els que vinguin d’Anyós, és girar a la primera rotonda i anar a la Massana, sinó que hauran de girar a la de les Dos Valires.

Filloy va recordar que les obres en aquest punt de la CG-3 han de finalitzar al mes de maig i que una primera fase ja està enllestida. En aquesta segona fase s’està enfortint la seguretat i estabilitzant el vessant rocós i, a més, es construirà una vorera, a més dels dos carrils. Ara es farà una senyalització i una pavimentació provisional a l’espera que es pugui fer la definitiva, amb la qual cosa els dos carrils habilitats no seran amb cons sinó en carrils senyalitzats.

«Era important tenir-ho enllestit com més aviat millor», va defensar Filloy, i més de cara a divendres vinent, que és quan comença el pont de la Puríssima i s’espera una gran arribada de vehicles, tal com va pronosticar la Taula Tècnica del Trànsit fa uns dies. Amb tot, el departament de Mobilitat va matisar que, a causa dels capricis del calendari, enguany l’afluència de visitants pot ser menor que fa dos anys, l’any prepandèmia.

La cònsol menor de la Massana, Eva Sansa, per la seva banda, va destacar que valoren «molt positivament» aquesta habilitació del doble carril. «Ho rebem amb gran satisfacció perquè tenim un gran problema de trànsit a la Massana», va manifestar, tot recordant que el comú ha fet algunes accions que han servit per millorar la circulació. D’aquesta manera, va detallar que ara ja no tenen problemes en l’entrada al poble venint des d’Ordino i Arinsal, gràcies a certes mesures com els canvis d’horari de l’escola francesa, però ara la cua es concentra a la sortida i, per tant, considera que el doble carril «alleugerirà el trànsit molt». «És una gran satisfacció», va valorar.

Qüestionada sobre la construcció del vial en direcció a Ordino i que hauria de ser la solució definitiva, la cònsol menor massanenca va reconèixer que potser ara, en el context de la pandèmia i l’esforç que ha hagut de fer el Govern, «no és el moment més adequat per fer el desviament», i va manifestar que esperen que «en un futur» sí que es pugui construir, però va reivindicar entrades adequades «perquè hi hagi un accés fàcil i continuem tenint vida a la Massana».

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT