PUBLICITAT

Sant Myspace, gran garant dels músics 2.0

  • Les noves tecnologies permeten una difusió molt més ràpida i eficaç de les propostes que ofereixen les bandes del Principat
N. S.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
En acció Una de les bandes del Principat, en directe. Foto: E. PRENAS

"El més habitual és treballar per internet, amb xarxes socials, sobretot Myspace", va comentar el president de l'Associació de Músics d'Andorra (ASMA), Landy Riba. L'era digital ha obert noves fronteres que han permès establir formes de treball diverses i, per als artistes, ha canviat la forma de promoció. La feina del músic abans se centrava en l'àmbit local, es treballava amb imatge gràfica, els intèrprets es presentaven en concursos de maquetes i parlaven amb els programadors en persona, era un treball elaborat i, sobretot, tediós. "Fa vuit anys, quan vam acabar el primer àlbum, vam començar a enviar CD a marques discogràfiques", va explicar el cantant de Persefone, Miguel Espinosa. Ara, però, la majoria de grups del Principat s'han decantat pel Myspace, la que està més preparada per difondre continguts audiovisuals, sobretot la música. La qüestió és moure's i treballar. "Ara pots fer la feina de forma més sintètica", va comentar el president de l'ASMA, abans de sentenciar: "Myspace ha d'estar fet per donar-se a conèixer". Una agència de management, per exemple, va contactar Marta Roquet, Syrabel de nom artístic, quan la van veure per internet. Persefone, per la seva part, és mou per Facebook, Myspace, Twitter i Purevolume, i té una web personal.

Esforç

La feina, però, no es fa sola. Tal com va reconèixer el guitarra i veu de Requiem Protocol, Adolf Huguet: "Intentem utilitzar els contactes que tenim, però entre totes les coses de la feina és difícil". La qüestió no és sols pujar un perfil a una xarxa, sinó moure's. Les pàgines personals, a més, permeten analitzar estadístiques, veure en quins apartats en queden fixats els visitants, quines cançons tenen més èxit i tenir una relació més o menys constant amb el públic. La frase "Us vaig conèixer a través de Myspace" és una frase que, a la majoria dels músics, els justifica tota la feina que comporta mantenir el perfil actualitzat. Per rebre el suport del respectable, hi ha altres iniciatives com ara Apadrina un artista, una plataforma que funciona com un fons d'inversió: l'usuari escull la proposa d'un músic al qual destina uns diners en participacions que li retornaran un futur benefici. Entre els possibles intèrprets es troben músics com ara l'antic triunfito Victor Estévez, el periodista Pere Espinosa o els rockers The Black Rose RD. La participació andorrana es queda, però, en un apartat testimonial. En total es pot invertir en vuit bandes del país de diversos estils. La que més èxit ha tingut és Syr, que ha obtingut 77 euros pel seu projecte i 644 visites al seu espai. La resta no arriba als 3 euros de donacions i la majoria no han obtingut ni un cèntim. [email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT