PUBLICITAT

Andorra la Vella

Un 69% de seients venuts

L’ocupació de la línia La Seu-Madrid arriba al 80% a l’hivern i frega el 50% a l’estiu, unes xifres per sobre de les previsions

Per Albert Belis

Jordi Gallardo i Èric Bartolomé, ahir en roda de premsa a l’edifici administratiu del Govern.
Jordi Gallardo i Èric Bartolomé, ahir en roda de premsa a l’edifici administratiu del Govern. | SFGA/JAViladot

La línia La Seu d’Urgell-Madrid, que opera la companyia Air Nostrum a l’aeroport Andorra-La Seu des del 17 de desembre passat, ha assolit un 69% d’ocupació en aquest primer any de funcionament (de desembre a octubre), una ocupació superior a la prevista tant pel Govern com per l’empresa. «Ha estat el llançament d’una ruta aèria de més èxit que ha tingut mai la companyia en la seva història», va assegurar ahir el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo. L’ocupació ha variat en funció dels períodes. Així, ha arribat fins al 80% durant la temporada d’esquí, mentre a l’estiu ha fregat el 50%. En aquests primers 10 mesos de funcionament, només hi ha hagut quatre desviaments a Lleida (96% de puntualitat) i cap cancel·lació (100% d’efectivitat). Com que l’ocupació mitjana supera en un 60% la previsió de l’operador, el Govern només haurà d’abonar entre 561.000 i 429.000 euros, segons l’ocupació a final d’any, lluny dels 630.000 euros màxims previstos.

El Govern obre la porta a una tercera freqüència entre setmana i a dues noves destinacions

Al mateix temps, el ministeri va anunciar ahir que Air Nostrum operarà la mateixa ruta durant l’any 2023, ja que va ser l’única empresa que es va presentar al concurs. Ho farà, això sí, amb unes noves condicions econòmiques, que contemplen un increment de l’aportació del Govern fins a un màxim de 830.000 euros, provocat per la situació econòmica mundial. Una de les novetats a partir de l’any vinent és que augmentaran les places disponibles, amb una vintena més (de 50 a 72), gràcies a l’aixecament de les limitacions amb la revisió de l’Estudi de Seguretat Aeronàutic. També hi haurà nous horaris, que s’adequaran a la il·luminació de l’aeroport, que estarà disponible en els primers mesos de l’any vinent. Així, a l’hivern el vol de Madrid sortirà a les 16.30 hores i el de la Seu a les 18.40 hores, mentre que a la resta de l’any ho farà a les 18.20 i les 20.40 hores, respectivament. Els vols previs a l’abalisament sortiran més aviat, abans que es faci fosc. A més, el nou programa de vols preveu la connexió amb un total de 64 destinacions, 24 de les quals amb Espanya, 23 a la resta d’Europa i 17 fora d’Europa.

Per un altre costat, Gallardo va anunciar que a hores d’ara s’està estudiant la possibilitat d’incorporar una tercera freqüència entre setmana, segurament el dimarts o el dimecres, tot i que això està pendent de confirmació perquè es vol buscar el consens. «No ho podem donar per fet, ja que tothom hi ha de posar de la seva part», va afirmar el ministre d’Economia. En aquest sentit, «hem d’esperar el retorn» d’una primera reunió amb els diversos sectors econòmics afectats, que va ser «positiva», va assegurar. Segons Gallardo, «els elements hi són i no hi haurà impediments si hi ha el compromís de totes les parts». El ministre va recordar que una tercera part de la inversió correspondrà al sector privat i la resta al Govern.

Sobre la possibilitat que hi pugui haver noves destinacions, el Ministeri de Presidència, Economia i Empresa va explicar que ja havia rebut les conclusions de l’estudi que havien encarregat, però que no les podia revelar perquè només les havien pogut analitzar al departament i no les havia pogut compartir i debatre al Consell de Ministres. En aquest treball, s’han analitzat quatre rutes possibles: París, Lisboa, Londres i Niça, algunes de les quals podrien interessar al mateix operador de la línia amb Madrid, Air Nostrum. Tot i això, Gallardo va assegurar que París i Lisboa serien les rutes prioritàries per encàrrec del Consell General. Així doncs, «una o dues rutes noves es podrien arribar a posar en marxa el 2023», va vaticinar.

PUBLICITAT
PUBLICITAT