PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Escaldes-Engordany habilita una línia de bus regular a Engolasters

La reformulació es posarà en funcionament a partir del 5 de juny i passarà a tenir una vintena de parades

Per El Periòdic

La cònsol major d’Escaldes-Engordany, Rosa Gili, i la consellera de Medi Ambient i Mobilitat, Cèlia Vendrell, en la roda de premsa per a presentar els canvis en el bus.
La cònsol major d’Escaldes-Engordany, Rosa Gili, i la consellera de Medi Ambient i Mobilitat, Cèlia Vendrell, en la roda de premsa per a presentar els canvis en el bus. | M.F.

A partir del 5 de juny la parròquia d’Escaldes-Engordany, comptarà amb una línia de bus regular a Engolasters, que de moment estarà en funcionament fins al setembre. Paral·lelament, s’han fet canvis en el bus a la demanda després d’haver observat una crescuda considerable d’usuaris i per tal d’adaptar-se a les seves necessitats. El comú va posar en marxa el bus a la demanda fa gairebé dos anys i es registren uns 300 viatges diaris. Des de la corporació en fan una valoració molt positiva i més tenint en compte que els usuaris també semblen estar satisfets.

Malgrat això hi havia algunes queixes entre les persones que a Engolasters havien d’esperar molt fins que arribés el bus. Per aquest motiu, el comú ha decidit crear aquesta línia regular que comptarà amb 23 parades amb sortida des del parc de la Mola i arribada al camp del Serrat (llac d’Engolasters). Aquest bus funcionarà de dilluns a divendres de les 7.00 hores a les 22.00 hores i cal destacar que el primer servei i els darrers no arribaran fins al Serrat, sinó fins al berenador. Pel que fa al cap de setmana, l’inici del servei serà a les 9.00 hores. La cònsol major d’Escaldes-Engordany va explicar que d’aquesta manera es pot donar servei als escolars i treballadors. 

Amb l’inici i final del recorregut a la parada de Caldea, la línia verda tindrà el següent recorregut en sentit Engolasters: Caldea, Prat Gran, Església de Sant Pere Màrtir, avinguda del Pont de la Tosca, carretera de l’Obac, carretera d’Engolasters, la Plana, Berenador de la font de la Closa i Camp del Serrat. Per a la tornada d’Engolasters, l’EE Bus tornarà a passar per la plana i tot seguit per la carretera de l’Obac, carrer de la Unió, avinguda de les Nacions Unides, carrer Paraires, Esteve Albert, avinguda del Pessebre, Fiter i Rossell i Caldea.

Aquest nou model estarà en prova fins després de l’estiu per a veure quina acceptació té la línia que, tal com va indicar la cònsol major, Rosa Gili, es posa en marxa per a «descarregar la línia més llarga» del bus a la demanda. També va remarcar que, tot i aquests canvis, es mantindrà la gratuïtat del transport.

D’altra banda, també van anunciar modificacions al servei de bus a la demanda al centre. En aquest sentit, a partir d’ara els usuaris que requereixin el servei en zones cèntriques s’hauran de desplaçar fins a les parades senyalitzades. La cònsol major i la consellera de Medi Ambient i Mobilitat, Cèlia Vendrell, van explicar que el bus no es podrà aturar en qualsevol indret per qüestions de seguretat. Vendrell va destacar que en certa manera «ja s’estava fent així per seguretat de l’usuari», ja que per exemple a la carretera de l’Obac no es deixava els passatgers de pujades perquè era «perillós». També es va fer aquest canvi per a «fluïdificar la circulació per no molestar el trànsit».

D’aquesta manera, a l’hora de fer la petició de demanda a través de l’aplicació Ride Pingo aquesta ja li indicarà la parada de bus més propera, que també tindrà una senyalització específica (EEB de color blau i el número de la parada).

Pel que fa a les zones de Can Diumenge, els Vilars i Sant Jaume, on també està operatiu el bus a la demanda, van explicar que el sistema serà el mateix que s’ha aplicat fins ara, és a dir, es recollirà a l’usuari a l’adreça que indiqui.

El Comú d’Escaldes-Engordany recomana utilitzar l’EE Bus per a arribar a les zones més allunyades i s’aconsella que els desplaçaments més curts i que s’hagin de fer dins el centre es facin a peu. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT