PUBLICITAT

Els eSports ja són una realitat

Pels que encara no estan familiaritzats amb el terme eSport, significa esport electrònic (electronic sport). Perquè s’entengui millor, són jugadors de diversos videojocs competint entre ells. I quins jocs es poden considerar com a eSports? Doncs un joc competitiu, que puguis jugar amb altres usuaris online, que tingui moltes variants per generar múltiples possibilitats de partida, no caure en la monotonia i un cert punt d’addicció. Molta gent pensarà que no té cap gràcia veure com uns nois asseguts davant d’un ordinador mouen ninots virtuals «que fan coses». Però això és com la típica frase d’algun dels nostres amics que sempre diu: «Jo no sé quina gràcia li veieu a 11 tios corrent darrere una pilota». I com en el futbol, els eSports tenen els seus equips professionals amb entrenadors, analistes, mànagers, espònsors... En fi, una estructura empresarial com la de qualsevol altre club.
Hi ha molts tipus d’eSports, des dels d’estratègia fins als de cartes o fins i tot el fenomen dels eSports en dispositius mòbil que just ara està explotant. Però el gènere d’eSport que reina des de que van sorgir són els MOBA (Multiplayer online battle arena), és un camp de batalla multi jugador online on cada joc té les seves normes. I el que fa realment atractius els eSports és que són jocs als quals ja hi hem jugat, ens agraden i per tant gaudim veient com hi competeixen jugadors professionals amb els quals no duraríem al camp de batalla ni dos minuts. És un cercle viciós. Jo jugo a un joc que m’agrada, però me’n canso de jugar sol així que els hi dic als meus amics. S’hi enganxen i per tant neix la necessitat de competir amb ells per ser el millor, però per més que ho intento no ho aconsegueixo així que me’n vaig a veure com juguen els professionals per aprendre’n, i després intento aplicar les tàctiques que utilitzen ells amb els meus amics. Realment les empreses de videojocs saben com esprémer la teva butxaca i el teu temps, l’etern bucle on sense adonar-te’n t’has gastat el sou en micro compres de videojocs que se suposa que són gratuïts.
Les dades estan sobre la taula. Aquest any els eSports generaran 700 milions de dòlars dels quals 231 seran en aspectes com la venda d’entrades, els premis als equips, apostes i merchandising. El 2020 hi haurà 286 milions d’aficionats fidels. Saahil Arora, jugador americà, cobra 2.708.036 dòlars l’any. El videojoc mòbil Clash Royale té 120 milions de jugadors actius al dia. Per tant no estem davant del futur, estem davant del present, els eSports ja són una realitat però és ben cert que el potencial que li queda per assolir és immens i inimaginable encara. És quelcom que va amb el canvi generacional, no serà d’avui per demà. Els nostres avantpassats van veure néixer el futbol i nosaltres estem veient néixer els eSports. El que em fa pensar que quan siguem nosaltres els grans, ja seran una realitat amb la qual hauran nascut els nostres néts i qui sap si dins de les notícies esportives del telenotícies hi tindran cabuda. Els dubtes són molts, però tots prometedors.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT