PUBLICITAT

Noves generacions digitals

Fa uns dies vam tenir el plaer de comptar amb un gran conferenciant, Francisco Castaño, educador, assessor i orientador en l’educació de nens i joves, en el trastorn de conducta i en fracàs escolars, que ens va alliçonar sobre els perills i la influència que internet i les xarxes socials poden tenir sobre els joves i adolescents. Els adolescents d’avui, segons ell, són una generació connectada amb el món digital, que es comunica i es relaciona a través de les xarxes socials ja que han nascut amb elles i no entenen un altre tipus de món.
Les xarxes digitals com facebook, youtube, whastapp o snapchat s’han transformat en la via de comunicació més gran per als joves, aquests adolescents que se’ls anomena Generació Z o post-millennials, i que ja se’n surten sobradament amb qualsevol aparell o programa per internet.
Aquesta generació són el llegat de la Generació Y, o millennials, com també se’ls anomena, que segons diuen els gurus i experts, és la generació que canviarà el món, com i de quina manera? Però qui són aquest segment i com poden transformar la societat ?
Els anomenats millennials són aquelles persones que van es van fer majors d’edat a l’entrada del nou mil·lenni. És tota una nova generació amb inquietuds, idees i noves formes d’actuar i d’operar. Segons alguns sociòlegs, aquest segment va arribar a fer-se adult amb una web, que després de la seva evolució es va ajustar al 2.0 i van escollir intervenir-hi. La seva infància no va escolar-se per internet, però si que van decidir adoptar-la (a diferència de la Generació Z, que ja ha nascut i crescut amb ella).
Aquesta generació Y, que compta amb un nombre elevat de llicenciats universitaris i, que es comenta, que és la generació més ben preparada de la història, pensa que la tecnologia és un canal d’educació constant i utilitzen les xarxes socials i les noves tecnologies en el seu dia a dia de la mateixa manera que utilitzen les seves relacions offline.
Una de les característiques que els destaca és la seva preocupació i implicació amb el medi ambient i amb temes de responsabilitat social. De fet, un estudi realitzat per una agència nord-americana comenta que un alt percentatge (aproximadament el 87 %) valora molt més a una empresa si aquesta incorpora iniciatives de responsabilitat social corporativa.
I que passa amb el tema financer? Doncs els millennials són inversors amb una cultura financera més exigent i atrevida. Estan més preparats i conscienciats amb el seu entorn, a més de tenir més per mà tot l’ús de les plataformes digitals.
Financerament, aquesta generació s’ha allunyat de l’estalviador tradicional i busquen noves prioritats: volen benefici, però no per qualsevol via; volen rendibilitat, però no a qualsevol preu; són responsables socialment i financerament.
Però no tot queda aquí, la seva prioritat inversora tendeix cap als fons d’inversió socialment responsables, aquells que en la seva cartera inclouen empreses amb criteris mediambientals, socials o corporatius. Tot s’ha de dir que aquesta generació té una visió inversora molt més àmplia, tenen una cultura financera més gran i són més selectius a l’hora de prendre decisions..
Y en aquest sentit, les noves tecnologies han ajudat, un cop més, a facilitar les inversions i les operatives dels millennials inversors. Actualment hi ha plataformes que permeten realitzar transaccions en línia, veure com prospera la inversió al moment (apps, roboadvisor, brokers online, etc.), i tot això a través de qualsevol aparell que fan servir en el seu dia a dia.
Però ja ens podem preparar, que darrera ve la generació Z, aquella que, com explicava en Castaño, es comunica totalment per whastapp, encara que estiguin junts, espatlla contra espatlla. Si la generació Y està amarada de tecnologia, la generació Z ha nascut amb ella; aquesta generació és més creativa i serà més influent en les noves tecnologies que l’anterior, per la qual cosa, es crearan per a ells noves plataformes i programes amb noves operatives i aplicacions, ah, i també voldran els resultats al moment ja que el món digital tot es produeix en un instant. Viuen i viuran connectats, perquè van néixer així.
Màrketing i Comunicació
Andbank

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT