PUBLICITAT

Els grans projectes del ministre d’Encamp

Dijous passat, durant la sessió de preguntes orals de control al Govern, vaig poder interpel·lar al ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, en referència a la passarel·la elevada per a vianants sobre la CG-1 al seu pas davant de l’estadi comunal i la desviació pressupostària del 145% per sobre de la partida inicial que ha acabat costant aquesta infraestructura.
De fet, tal com vaig recordar-li al ministre, aquest pas elevat és una de les actuacions més reeixides del ministeri des que ell l’encapçala. Ha hagut de ser la ciutadania, amb les seves propostes i votacions als pressupostos participatius, els qui han sabut, amb tot l’encert, determinar una mancança i proposar una solució que ara veu la llum en forma de passarel·la elevada. 
El ministre, durant la seva resposta a la pregunta sobre la notable desviació pressupostària, en un pervers exercici de tergiversació dialèctica, va inicialment reconèixer que es partia de 200.000 euros però que, ni de bon tros, es pot dir que l’increment de la partida fos del 145% perquè l’obra s’adjudicà per uns 418.000 euros. Així doncs, el ministre admetia «tan sols» un increment d’uns 70.000 euros, és a dir, d’un 17%.
La resposta del ministre, un cop més, va resultar ser una enganyifa. Quan fa un parell d’anys va presentar el projecte dels pressupostos participatius va assegurar que la partida disponible era de 200.000 euros. A posteriori va dir que una comissió descartava aquelles propostes irrealitzables i que superessin aquesta quantitat. Quan va presentar els projectes inicialment aprovats va assegurar que eren aquells que entraven dins la partida econòmica. I resulta que, un cop seleccionat el projecte i es tira endavant s’adjudica per més del doble dels diners inicialment contemplats. No es pot fer creure allò que no és. 
El projecte de la passarel·la ha patit un increment del 145%. El descontrol de les partides pressupostàries al Ministeri d’Ordenament Territorial i el malbaratament de diners públics és a l’ordre del dia. Després que el ministre encampadà informés que ja es porten «invertits» més de 700.000 euros en el projecte de l’heliport, i que el projecte fallit de The Cloud va costar 3,3 milions d’euros de diners dels contribuents, per citar-ne dos exemples, encara té energies per treure pit i parlar del llegat exitós del seu ministeri en forma «d’estació d’autobusos, el Rosaleda i el museu del romànic a Santa Coloma», com va afirmar literalment.
No deu recordar el senyor ministre que l’estació d’autobusos va néixer amb moltes mancances, que al Rosaleda s’hi fa una remodelació que ja hauria d’estar acabada, i que el museu del romànic a Santa Coloma encara té més aspecte de caixó de fusta que de museu. Això sí, dels projectes fallits que mai veuran la llum (The Cloud, el recinte multifuncional, la font de colors...), dels que no se’n sap si seran una realitat (l’heliport, CRAMEA...) i dels milions i milions de diners de tots els contribuents que ha llençat directament a les escombraries per culpa de la seva gestió, no en va voler fer cap referència. 

 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT