PUBLICITAT

Més recursos per ser més àgils

El Pressupost de l’Estat per l’any 2020, que el passat dijous vam aprovar al Consell General, contempla un augment de recursos per al Ministeri de Funció Pública i Simplificació de l’Administració que es destinaran a la digitalització de tràmits i processos que han de servir per tenir una Administració més àgil, moderna i transparent.

Els Liberals ja portàvem al programa electoral amb el qual ens vam presentar a les últimes eleccions la necessitat de digitalitzar l’Administració i la reducció de la burocràcia com una de les claus per dinamitzar l’economia i donar un millor servei a la població. Disposar d’una Administració que sigui molt més àgil i que redueixi els tràmits a les empreses i els ciutadans és una aposta per al futur del nostre país i de la nostra Funció Pública.
De fet, la digitalització de les institucions ha de tenir un doble objectiu. D’una banda, permetre que els tràmits es puguin fer de manera molt més ràpida, i de l’altra, la possibilitat que el ciutadà no s’hagi de desplaçar físicament fins a Tràmits i poder solucionar moltes més gestions amb l’administració de forma telemàtica, ja sigui mitjançant un ordinador amb el mòbil.

Aquesta última acció també és extrapolable als funcionaris i treballadors públics que podran acollir-se a l’opció del teletreball, el que permetrà una major conciliació laboral i familiar. Per arribar a aquest punt, ens cal un pas més cap a una administració digital i és que la gestió documental també sigui un procés informatitzat. Això suposarà que l’administració haurà de deixar el paper de banda, amb el consegüent estalvi econòmic i benefici per al medi ambient, perquè tots els fitxers, expedients i documents estiguin disponibles en format digital. 

Resumint, l’Executiu ha decidit fer un esforç important, necessari des del punt de vista dels Liberals, per tirar endavant el que serà l’Administració que posarà el ciutadà al centre, però que també simplificarà la feina dels seus treballadors automatitzant processos.

En un entorn globalitzat, Andorra no es pot quedar enrere en la revolució digital fent esperar dies o setmanes a empreses i ciutadans per respondre sol•licituds o fent que aquests s’hagin de desplaçar fins a Tràmits amb papers i fotocòpies quan això es podria fer digitalment.

Aquest és el repte que tenim al davant, que estem segurs que Judith Pallarés sabrà liderar, perquè Andorra esdevingui un país E-governance capdavanter amb l’aplicació de les noves tecnologies en la prestació de serveis governamentals. 
 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT