PUBLICITAT

Les excepcions amb l'IGI poden derivar en un problema

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

El Govern s'ha ficat en un embolic amb la tributació de l'IGI. El ministre de Finances i Funció Pública, Jordi Cinca, va confirmar dimecres que la modificació de l'Impost General Indirecte per als forfets d'esquí de l'1% és transitòria, però que l'impost per al transport per cable s'acabarà tancant en un 2'5% per a l'any que ve. La mesura d'establir un 1% els mesos que queden d'aquesta temporada busca que el conjunt d'aquesta repercussió en la venda del forfet sigui del 2'5%», tenint en compte que els primers tres mesos l'impost era del 4'5%. L'excepció, segons s'ha argumentat des de l'Executiu, és establir un IGI reduït per a un sector que és considera clau per a l'economia andorrana, com són les estacions d'esquí. Certament és així, i sense l'atractiu de l'esquí Andorra seria molt diferent, cap a pitjor.

Però hi ha altres sectors que també es consideren imprescindibles. ¿Algú dubta que Andorra sigui vista des de l'exterior com un destí de compres? Doncs això. Representants de les diferents associacions de comerciants han demanat a Cinca que s'apliqui un IGI reduït al comerç igual que al sector de la neu. Els comerciants demanen que es tingui en compte el seu sector com a principal motor d'activitat econòmica del país i atractiu de turisme. Argumenten que el comerç suposa un 18% del PIB, i que el 95% de les visites al país es produeixen per les compres. Bé, se suposa també que cadascun escombra cap a casa. El primer secretari del Partit Socialdemòcrata, Pere López, va expressar ahir el posicionament contrari del partit a rebaixar el tipus d'IGI a sectors que tributen el tipus general als països veïns, com és el cas del comerç.

Per això dèiem al principi que el Govern té un problema. Si opta pel cafè per a tots es desvirtua l'impost i semblarà que el tipus general sigui el reduït, si no amplia les excepcions, el comerç, amb raó, se sentirà discriminat.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT