PUBLICITAT

La joia de la corona encara canvis per assegurar el futur

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

Andorra Telecom deixarà de ser una parapública i passarà a ser una Societat Anònima Unipersonal (SAU), amb una modificació dels estatuts que blindaran la societat davant qualsevol intent d'entrada de capital privat. La joia de la corona continuarà sent de l'Estat, és a dir de tots els ciutadans, i el ministre d'Economia, Jordi Alcobé, va descartat dimecres qualsevol pensament de privatització, la qual cosa seria un greu error de càlcul per dos conceptes: perquè és una empresa que dóna beneficis, i perquè seria impensable regalar un monopoli perquè sigui explotat per mans privades. Només cal recordar la privatització –externalització segons el llenguatge eufemístic– de la ITV, una altra empresa que per les seves característiques està donada a tancar en beneficis cada any.

Però les regles de mercat i la pretensió de la Unió Europea d'acabar amb les tarifes abusives del roaming posen l'encara parapública en una situació d'impotència per explorar altres vies d'ingressos i per captar inversions a l'estranger que diversifiquin la seva activitat. Si es té en compte que actualment el 80% dels ingressos d'Andorra Telecom provenen de la itinerància –és a dir de l'us del mòbil dels turistes– no pot haver-hi discussió que la companyia ha de posicionar-se en aquest sector tant competitiu i trobar fórmules ja existents que vagin substituint el roaming.

El director general d'Andorra Telecom, Jordi Nadal, es va referir a l'experiència adquirida en el desplegament de la fibra òptica com una via d'expansió a l'exterior, una opció que ha hagut de ser rebutjada una parell de vegades i que la nova societat sí que podrà utilitzar.

És molt sensat, doncs, iniciar aquests canvis profunds amb antelació i evitar d'aquesta manera treballar-hi per obligació, com desgraciadament ha passat en aquest país.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT