PUBLICITAT

El comerç ha de deixar pas a la idea global de 'shopping'

L'opinió del diari s'expressa només als editorials. Els articulistes exposen postures personals.

El vicepresident de la FACA, Antonio Miralles, assegura que la gran fluctuació pel que fa a l'obertura i tancament de comerços en els grans eixos comercials, es deguda en part a una mala projecció dels negocis, en la qual també intervé el preu del lloguer que si bé pot ser realista per al propietari, resulta no ser-ho per al llogater. Miralles parla d'un 90% de comerços que no compleixen l'any de vida. De ser certa, és una xifra escandalosa, que no sabem si se sustenta en dades oficials, però el que si és cert que l'obertura i tancament és palpable no només als eixos comercials, sinó en altres parròquies com, per exemple Encamp, on el comerç està en situació critica.

La realitat és tossuda i certament el comerç continua patint uns mals crònics que s'han accentuat amb la crisi. A les zones més comercials es continuen demanant lloguers desorbitats que només estan a l'abast de grans cadenes o franquícies, i que impulsen una especulació que danya a altres tipus de negocis. Un altre fet molt comú és l'obertura sense que els propietaris del negoci hagin avaluat de forma precisa la seva viabilitat, amb la qual cosa és probable que es trobin amb dificultats importants.

I els mateixos comerciants han de fer autocrítica. S'ha insistit molt en l'especialitat i la competitivitat. Malauradament, està calant la idea que molts productes es troben més econòmics a Espanya, on les grans cadenes llancen campanyes agressives. Aquest diferencial, que ve marcat bàsicament per la diferència fiscal, no és aprofitat perquè en molts casos aquest marge se'l menja el lloguer. Per això és important promocionar el missatge de shopping, com quelcom més que buscar una ganga, sinó com una activitat d'oci en família o amics.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT