PUBLICITAT

Un salt qualitatiu en la connexió wifi comercial i pública

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articulistes exposen postures personals.

Andorra Telecom rectifica nou mesos després de llançar una temptativa, tant infructuosa com criticada, i aposta per una xarxa Andorra Wifi gratuïta i accessible a tots, residents i turistes, cosa que respon finalment a la voluntat de convertir Andorra en smart country, tan defensada pel Govern de Toni Martí. I perquè la voluntat es converteixi en projecte i es consolidi, la xarxa fins ara instal·lada a l'eix comercial de la vall central també migrarà cap al Pas de la Casa. Si la fórmula llançada el desembre passat no va tenir èxit entre els turistes, tampoc el va tenir entre els residents, i menys encara entre els negocis que voregen l'avinguda. I és que les grans estructures comercials i hoteleres ja disposen de les seves pròpies xarxes que continuen oferint gratuïtament el servei als client –com també ho fan els dos dominis esquiables. I les petites estructures comercials o de restauració, tampoc trobaven cap interès en adherir-se a una xarxa que no tenia usuaris. Ara, se'ls oferirà la possibilitat d'inserir-hi publicitat a canvi d'equipar-se. I és que la nova xarxa Andorra Wifi serà gratuïta amb una velocitat de navegació de 5 MB per segon a condició que l'usuari accepti rebre un anunci cada 15 minuts. Si vol prescindir d'aquesta condició i tenir més velocitat haurà de contractar el servei de pagament en les mateixes condicions que se l'hi oferia fins ara. La nova plataforma també arriba al mateix moment que Actua i Google estan preparant el llançament del Dash Tour , l'aplicació del gegant nordamericà per anar de botigues –Missé ja ha anunciat que la presentaran el mes que ve. I és que si el Google Business Photo permet visualitzar els comerços, el Dash Tour permetrà rebre informació dels establiments i els productes que ofereix, com ara promocions i ofertes, marques, models, talles i preus. Una aplicació que se suposa també es podrà aplicar a altres sectors com el de la restauració per divulgar cartes i menús. Però, per a tot això cal estar connectat i tal com estan les coses, els petits negocis necessiten creure que la més petita inversió serà rendible i si pot ser en un termini més curt del raonablement previsible. Coses de la crisi.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT