PUBLICITAT

Què passarà en el moment que el pla Engega s'apagui

EDITORIAL

Un dels negocis més tocats per la crisi, i un dels que s'ha mogut més per aconseguir el suport del Govern ha estat el dels concessionaris de vehicles.

Tots han notat que, en els darrers anys, un dels mercats més actius del país anava baixant cada cop més fins arribar a les xifres desesperants dels darrers anys. El Govern, amb la intenció d'ajudar el sector i alhora amb la de millorar el parc mòbil del país, cada dia més antic i, per tant, més insegur i més contaminant, va crear el pla Engega per tal de revifar les vendes dels concessionaris tocats de mort i treure de circulació cotxes antics que a la llarga podien representar un perill per a la seguretat vial.

L'oferta per al comprador és bona: 1.000 euros de descompte en comprar un cotxe nou que hi posa el concessionari, i mil més que hi posa el Govern (sempre que no superi unes xifres d'emissió de contaminants i el preu de venda estigui entre uns barems determinats), a més, un plus de 1.000 euros més si et treus de sobre el cotxe vell i va directament cap al cementiri de vehicles. I, tal com van les coses, per qualsevol que vulgui fer un pensament i fer un canvi de cotxe té la mel als llavis.

Els consumidors han respost bé, tant que a dia d'avui tan sols queden a la guardiola on es van posar els diners per l'Engega l'11% dels 700.000 que el Govern va destinar-hi finalment. Els venedors respiren una mica (no massa tampoc) més tranquils, i hi ha un bon grapat de gent amb cotxe nou que s'ha estalviat uns quants diners. Però ara el Govern, amb el missatge que no pot subvencionar tots els sectors que no funcionen, ha decidit que de moment no reomplirà la guardiola en espera de veure com reacciona el mercat sense la seva intervenció.

En un moment en què sembla que van millorant a poc a poc els números de les empreses del país, deixar de comptar amb els ingressos de la gran guardiola posarà a prova de nou la venda de vehicles en un indret que tradicionalment ha estat molt avesat a comprar automòbils.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT