PUBLICITAT

Més dades negatives per acomiadar i oblidar el 2013

  • L’opinió del diari s’expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.
Que el 2013 ha estat un mal any, sembla una cosa que es confirma mentre ens anem endinsant en el recent estrenat 2014. A les estadístiques poc optimistes dels comerciants ara s’hi afegeixen les menys optimistes dels hotelers, que afirmen haver tingut una ocupació mitjana per a tot el 2013, de prop del 50%. 

Una ocupació que s’allunya, i força, de l’ocupació mitjana en èpoques de més bonança quan aquesta se situava per sobre el 65%. Així ho va explicar ahir el director de la UHA, Òscar Julián, que va argumentar que perquè el sector pugui funcionar amb normalitat i respirar hauria de tenir una ocupació mitjana un 15% o 20% superior a l’actual. I va matisar que perquè l’activitat del sector tingui una repercussió satisfactòria en el conjunt de l’economia del país, l’ocupació mitjana de tot l’any hauria de ser d’almenys el 65%. Vaja que una flor no fa estiu ni dues primavera. No n’hi ha prou amb tenir dos o tres pics de forta ocupació a l’any, ni amb penjar un parell de vegades el rètol de complet, perquè tot l’engranatge funcioni. I de fet, les dades que aportaven els comerciants fa uns dies, malgrat els ponts boníssims de Tots Sants o de la Puríssima, ratificaven el que ahir avançaven també els hotelers. L’ocupació turística al llarg de l’any és feble i si a això hi afegim que el nombre de visitants excursionistes també retrocedeix, és fàcil explicar que el comerç no funcioni com ho hauria de fer i per reacció en cadena, l’activitat no reprengui en molts altres sectors que viuen indubtablement del client local que ha deixat de guanyar-se la vida. Ahir tornaven a deixar la clau sota la porta una vintena de societats més, de sectors tant distints com ara la restauració, la informàtica, l’assessoria comptable o la immobiliària. Per tant, encara costarà guanyar terreny a la crisi, i crear nous llocs de treball.


Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT