PUBLICITAT

Els comuns fan una tímida aposta per a la inversió

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

Aimatge del Govern, els comuns fan una tímida aposta per a la inversió. Les corporacions locals, tret d'alguna excepció, invertiran aquest any un 17% més que l'any passat, cosa que s'acosta als 13 milions d'euros. Amb tot, la inversió queda lluny de la que acostumaven a fer en els últims decennis anteriors a la instal·lació de la crisi. Com tampoc serà la mateixa la que farà el Govern i que se situarà en 51,5 milions d'euros.

Per parròquies, Ordino gairebé la dobla, passant d'1,2 milions a gairebé 2,4 milions d'euros. Una xifra que s'apropa als 3,3 milions que la capital destina a inversió, amb només un increment de prop del 20%. Canillo també incrementa la partida en el mateix percentatge que Andorra la Vella, i la situa en 1,3 milions. També la incrementen la Massana (74%) i Encamp (51%), però el pressupost continuarà sent bastant minso amb 1,7 milions per a la Massana i dos milions per a Encamp. No obstant això, Sant Julià de Lòria i Escaldes-Engordany, lluny d'incrementar la partida per a inversió la redueixen en un 26,6% i un 44%, respectivament. La inversió a les dues parròquies de la cua, segons mana el protocol, és d'1,2 milions i 909.000 euros.

Tot plegat i sobretot per la modèstia de les partides a totes les parròquies, tant les que incrementen la inversió com les que la redueixen, corrobora que la crisi és viva. O si més no, que els elegits aposten més per la contenció i la prudència que no pas per a una suposada represa que, dit i fet, encara ningú no veu que es concreti.

Aquest any, els comuns mantindran els ingressos amb poques variacions –malgrat la congelació de les transferències– i continuaran fent esforços per reduir el deute. Amb tot, no deixa de ser xocant que gairebé la meitat del pressupost global de cada administració local vagi a despeses de funcionament i sobretot, a despeses de personal. Això convida a la reflexió. ¿O no?



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT