PUBLICITAT

Un projecte que demostra el potencial que té Andorra

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

Al costat de la medul·la òssia o la sang perifèrica, la sang del cordó umbilical representa una font cada vegada més important per a l'obtenció de cèl·lules mare. El 95 % dels espanyols entre 25 i 40 anys assegura voler conservar-la, però el desconeixement sobre la normativa vigent i els beneficis de la seva conservació és encara elevat .

Les cèl·lules mare són les cèl·lules bàsiques del nostre organisme de les quals es deriven totes les estructures: pell, músculs, ossos, sang, fibres nervioses i òrgans, són capaços de transformar-se en cèl·lules especials per a qualsevol teixit o òrgan del cos i crear altres idènticament iguals a elles .

Una de les principals fonts d'aquest tipus de cèl·lules és la sang del cordó umbilical. En el naixement del nadó hi ha un nombre característicament elevat d'elles que moments després abandonaran el torrent sanguini per instal·lar-se en la medul·la òssia, canviant les seves propietats a mesura que maduren. Aquesta és la raó per la qual les cèl·lules mare del cordó umbilical són irreemplaçables .

Igual que la medul·la òssia donada, la sang del cordó umbilical pot utilitzar-se per tractar diferents trastorns genètics que afecten la sang i el sistema immunitari, com la leucèmia i certs càncers, i alguns trastorns bioquímics hereditaris. Avui publiquem una notícia inusual a Andorra, de les que donen satisfacció. D'una banda perquè afecta de forma positiva a àmbits de la salut i de la investigació, i d'altre perquè per fi és veu d'alguna manera un projecte materialitzat que neix de la tant lloada obertura econòmica.

Andorra serà un referent a Europa en la investigació de cèl·lules mare. No hi ha cap altre instal·lació de les mateixes característiques en el sud del continent, i el projecte és la clara demostració que el país pot acollir propostes pioneres.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT