PUBLICITAT

'Engega', un programa per reanimar el mercat del motor

L'opinió del diari s'expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

El sector de l'automòbil encadena anys de pura supervivència, amb les vendes sota límits i en constant descens. El mes de febrer, en canvi, va donar una alegria al sector, ja que es va tancar amb 207 matriculacions de vehicles, el que suposa un increment del 39,9% respecte al mateix període de l'any passat, en què se'n van matricular 148. En els darrers 12 mesos s'han matriculat un total de 2.562 vehicles, el que representa un augment del 15,6% respecte als 12 mesos anteriors, en què se'n van matricular 2.217. Caldrà veure si es tracta realment d'un canvi de tendència o un increment puntual, encara que la tendència s'assimila a la d'Espanya, on l'evolució és també positiva.

Els plans d'ajuda del Govern anunciats ahir per a l'adquisició de vehicles nous i eficients han de servir per tirar del mercat. El ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, va exposar el reglament d'ajuts per a la millora de l'eficiència energètica i de la seguretat del parc automobilístic nacional que, atenció, té una mitjana de deu anys d'antiguitat. Aquesta iniciativa, que rep el nom de programa Engega, permetrà estalviar fins a 3.000 euros en la compra de vehicles nous energèticament eficients i fins a 450 euros en el cas de les motocicletes. L'objectiu del pla és la millora de l'estalvi energètic i la millora de la seguretat viària, segons l'Executiu, encara que en realitat el que es busca és animar la venda de cotxes i renovar el parc automobilístic. El programa té una vessant molt positiva com és que les empreses també s'hi podran beneficiar. A més, l'Executiu parlarà amb el sector bancari per demanar una major obertura del finançament. El ministra Cinca va indicar que els bancs no han d'incórrer en el risc però que no pot ser que l'aixeta dels crèdits estigui tancada. Amb l'aixeta tancada, el programa Engega no té cap possibilitat.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT