PUBLICITAT

Una regulació que calia davant una activitat en ple auge

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

El comerç electrònic és tecnologia per al canvi, i comença a transformar-se en una eina crucial per a la societat moderna i el desenvolupament econòmic, per la qual cosa un creixement massiu en aquest camp sembla inevitable. El comerç electrònic es converteix en una necessitat estratègica dins dels negocis, tant en els sectors privats com públics, constituint-se en un factor clau per reduir els costos, incrementar la competència i enfrontar l'alta velocitat de demanda dels consumidors. Les empreses que ho mirin com un complement a la seva forma habitual de fer negocis, obtindran només beneficis limitats, sent el major benefici per a aquelles que siguin capaços de canviar la seva organització i els seus processos comercials per explotar completament les oportunitats ofertes pel comerç electrònic .

No obstant això, els sistemes electrònics i la infraestructura que li dóna suport al comerç electrònic són susceptibles de situacions d'abús, mal ús i errors en moltes de les seves formes. Un gran perjudici pot passar a qualsevol de les parts intervinents en les transaccions per comerç electrònic, incloent a comerciants, entitats financeres, proveïdors de serveis i clients particulars.

Ahir el Consell de Ministres va aprovar el Projecte de llei de l'espai digital per regular l'àmbit del comerç electrònic, un text ambiciós perquè no regula només el comerç, sinó també les xarxes socials, i que té com a objectius donar seguretat jurídica a tots els agents involucrats, oferir una especial protecció als consumidors, l'atracció d'empreses que desenvolupen activitats relacionades amb l'espai digital i facilitar noves activitats. Aquesta llei omple un buit que Andorra no es podia permetre tenint en compte l'auge del comerç electrònic i la necessitat de protegir els consumidors però també els negocis.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT