PUBLICITAT

Pessimisme i aixeta més oberta per concedir crèdits

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

Alguns indicadors auguren que s'ha iniciat el camí de la recuperació. Aquesta serà lenta i es trigarà molts anys en tornar a la situació anterior a la crisi, si és que s'hi torna. Ara per ara, el que cal és que l'evolució continuï sent positiva i també aconseguir un canvi de mentalitat dels ciutadans, una tasca difícil perquè la crisi ha fet estralls i el ciutadà no percep encara cap símptoma de millora.

És cert que han augmentat les matriculacions, que el turisme també està responent, i que s'ha aturat la sagnia de desocupats que cada més engreixaven les files del Servei d'Ocupació.

Ahir, durant la inauguració de les noves dependències de la Cambra de Comerç, el seu president, Marc Pantebre, va manifestar que la millora de l'economia es començarà a notar a les butxaques dels consumidors quan flueixi el crèdit. És el mateix que fa dies va assegurar el ministre de Finances, Jordi Cinca, que ahir va avançar que aviat hi ha prevista una reunió amb els representants de les entitats bancàries per demanar-los que ampliïn els crèdits.

Ahir també va entrar en vigor el pla Engega, que el Govern ven com un projecte per millorar el medi ambient però que a la pràctica ha de servir per animar la venda d'automòbils, encara que siguin menys contaminats. Es diria que la pilota està en mans de les entitats bancàries, que neguen que hagin deixat de concedir crèdits. Certament que la demanda no és la mateixa i que el ciutadà no es canvia el cotxe o l'habitatge amb la mateixa alegria que ho feia anys enrere, alhora que els bancs són molt més prudents i eviten qualsevol tipus de risc. És per això que moltes mesures destinades a millorar l'economia poden ser paper mullat sense el suport creditici, que hauria de servir també de suport a les empreses. I generant llocs de treballs la població deixarà aquest sentiment de pessimisme.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT