PUBLICITAT

Una llei molt reclamada pel sector estratègic del transport

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

L'imminent entrada a tràmit parlamentari del projecte de llei del transport donarà satisfacció a un sector estratègic de l'economia del país, que l'ha reclamada llargament durant dècades, tal com va anunciar el gerent de l'Associació de Transports de Mercaderies i Carburants d'Andorra (Atmca), Víctor Filloy. I és que la llei posarà punt final a una sèrie de greuges que pateixen els transportistes andorrans a dins i fora del territori. Així, començarà per abolir els privilegis d'una sèrie d'empreses frontereres a les que se'ls permet operar a Andorra en igualtat de condicions que les empreses andorranes, però sense haver de satisfer cap dels impostos que les graven. O sigui que a partir de l'entrada en vigor de la nova llei, totes les empreses que vulguin operar a Andorra s'hi hauran d'instal·lar i pagar el mateix que paguen els empresaris autòctons. Filloy assegura que aquesta serà una legislació eficient per lluitar contra un mena d'intrusisme «institucionalitzat», ja que fa anys i panys que empreses establertes a la Seu d'Urgell o a l'Arieja «fan transport i cabotatge a Andorra», mentre que el transport andorrà no pot fer-ho ni a la Seu ni a l'Hospitalet i per extensió, ni a Espanya ni a França. A més a més, els transportistes andorrans no poden operar a tots els països del nostre entorn, mentre que aquests mateixos països si que transporten mercaderies a Andorra, cosa que també regularà el nou text legislatiu establint el principi de reprocitat.És a dir si el transport italià, per exemple, arriba a Andorra, el transport andorrà també ha de poder arribar a Itàlia. L'altre avenç clau en el sector serà l'adequació de les assegurances a la normativa europea. No obstant això, l'Atmca té dubtes per si caldrà modificar la legislació un cop Andorra signi l'acord d'associació amb la UE. Però de ben segur, l'accés al mercat únic obrirà nous horitzons al sector, ja que si es mostra competitiu també podrà facilitar el servei (autoritzat) que ara proporcionen les empreses foranes.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT