PUBLICITAT

Les receptes de la Cambra per recuperar la il·lusió al comerç

EDITORIAL

El ciutadà que viu al marge de les gran xifres econòmiques i que segueix la política de lluny té la sensació que el comerç pateix el defecte de queixar-se sempre per costum. Es faria difícil la feina de trobar a les hemeroteques manifestacions dels botiguers felicitant-se per un balanç positiu i mostrant satisfacció per les vendes aconseguides en un període festiu concret.

Per entendre aquesta mentalitat ens hauríem de remuntar a èpoques daurades quan Andorra era la Meca del consumisme gràcies a l'arribada de turistes francesos i espanyols. En aquell tram de temps ningú es plantejava –tampoc feia falta– fer campanyes específiques a Rússia o a la Xina. Els articles es venien sols, d'una banda gràcies al règim tancat de la dictadura franquista i d'altre banda per la diferència de preus tant amb Espanya com amb França.

Però tot evoluciona. Andorra no és igual, ni tampoc els països veïns que en anys anterior nodrien el Principat de visitants entusiasmats en adquirir alguns dels productes que lluïen als aparadors dels comerços andorrans.

Per això ens hem de creure que segons les dades aportades per la Cambra de Comerç el sector comercial és l'únic que no aporta cap signe de millora dins d'un context de creixement molt alentit i que no avança al ritme que seria desitjat després d'anys tan foscos.

El president de la CCIS, Marc Pantebre, va receptar ahir un major suport per al col·lectiu, inspirat en programes com el Renova per a la construcció o l'Engega per al ram del motor. El líder dels representants dels empresaris va deixar caure ahir també algunes crítiques als comuns per no endreçar més el mobiliari urbà i tenir una major cura dels aspectes dels carrers. I de passada va repartir retrets per als mateixos comerciants aconsellant un associacionisme constructiu i sobretot creure en aquesta fórmula. Que tothom prengui nota.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT