PUBLICITAT

Falten poc més de 20 dies perquè arribi l'IRPF

EDITORIAL

Falta poc més de 20 dies per a l'entrada en vigor de l'IRPF, i el que és un fet és que la majoria de la població encara no sap ben bé què haurà de pagar, com ho haurà de pagar ni quan haurà de pagar. El Govern s'entesta a fer pedagogia sobre aquest nou impost, explicant que el gruix de la població assalariada no haurà de pagar-lo, ja que calculen des de la CASS que un 75% dels que cobren un salari no hauran de pagar IRPF perquè no arriben els 24.000 euros nets de salari anual. Per altra banda, els pensionistes tampoc s'han de preocupar gaire, ja que gairebé tots cobren una xifra inferior a aquest salari. A EL PERIÒDIC d'avui intentem aclarir una mica aquest tema, explicar qui ha de pagar i qui no cal que ho faci, qui fa la declaració, o com es gestiona el cobrament de l'impost. Realment hi ha una complexitat gran en l'aplicació de l'IRPF, ja que a l'entrada en vigor d'aquest impost, afecta gran part de la població, al marge de la quantitat que hagin de pagar, i a més, hi ha possibilitat de fer reduccions extres, segons els criteris que recull la llei i que, per tant, el percentatge de la població que acaba pagant és molt baix en comparació amb països propers com França o Espanya. És més, la quantitat de diners que aquests han de pagar també és molt més petita que els països veïns. Però precisament aquestes reduccions, aquests trams de salari cobrat, i altres especificitats com poden ser els ingressos generats per immobles a l'estranger, o les rendes a escala mundial, fan molt complicada l'explicació d'aquest impost, malgrat la bona voluntat del Govern. El que és clar és que falten molt pocs dies perquè entri en vigor i tot i que al 2015 l'Executiu preveu posar-nos-ho fàcil a tots plegats, ens haurem de començar informar bé sobre el tema per tal de complir la llei i que no ens arribi després la clatellada pertinent. El govern ha posat a disposició dels ciutadans una web i un telèfon d'informació sobre l'IRPF per als que encara no ho tinguin clar.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT