PUBLICITAT

Poca implicació per fomentar la compra del cotxe elèctric

EDITORIAL

El cotxe elèctric no emet ni emissions de gasos i redueix molt el soroll respecte els vehicles de combustió. La xarxa de distribució ja existeix, és la xarxa elèctrica.

Ja hi ha una oferta considerable de vehicles elèctrics i, en algunes ciutats com Londres o París, la seva presència entre els consumidors està molt consolidada. Ofereix més eficiència energètica ja que el 80% de l'energia produïda s'utilitza per la propulsió de les rodes. (En els vehicles de motors de combustió és entre d'un 20%). Els principals inconvenients són la manca de punts on endollar els vehicles per a carregar-ne les bateries; i una autonomia escassa ja que els models actuals de vehicles elèctrics poden fer uns 100 quilòmetres o 150 km sense necessitat de recarregar les bateries. Aquest darrer punt queda minimitzat a Andorra per les pròpies característiques.

Tot i això la seva venda no acaba de quallar. Al Principat hi circulen només quatre models (un d'ells de FEDA i el parc mòbil és de 52.237 vehicles) i n'hi ha nou punts de càrrega que pràcticament són punts de decoració.

I ens referim a Andorra, un país de cultura automobilística que s'ha caracteritzat pel dinamisme del sector del motor i per una clara afició del ciutadà per la innovació i la modernitat. Però tal i com va alertar ahir l'Automòbil Club d'Andorra (ACA) el cotxe elèctric no s'acaba d'implantar al país, tot i que no cal fer una anàlisi profunda per concloure els seus avantatges per al desplaçament intern. L'informe de l'entitat apunta a algunes de les causes, com una legislació massa enredada que dificulta les matriculacions o la falta d'incentius que es tradueixin en un estalvi d'impostos. Tampoc des de les administracions es dóna exemple, i arribar al 2024 amb una flota del 20% de vehicles elèctrics és un repte molt ambiciós sense la implicació de l'Administració.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT