PUBLICITAT

Bellera, finalista al premi de Recerca Pictòrica de Salou

  • L'artista torna a la pintura amb 'Esprit brollador', una tela que estrena paleta
A . L.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Esprit borllador (tècnica mixta, 2012) Foto: A. B.

La grossa del premi de Recerca Pictòrica de Salou-Memorial José Luis Rubio Sáez va ser finalment per a la pintora andalusa Lola Berenguer, Però no li ha anat del tot malament a la nostra Àurea Bellera: el jurat va seleccionar la seva obra, Esprit brollador, entre els 111 participants per a l'exposició dels finalistes –una trentena– que es va inaugurar dissabte a la Torre Vella de Salou. No es tracta d'una obra més: Bellera –diu– insisteix en la fragmentació de l'espai que ja va assajar amb s(h)e wishes –guanyadora, per cert, del premi Telax de la reusenca galeria Antoni Pinyol. Consisteix a muntar una sola obra amb dos bastidors collats. Encara més: Bellera abandona definitivament aquesta dèria pel blau que havia marcat els últims anys la seva faceta pictòrica i obre la paleta a un univers cromàtic «més ric i més contrastat», diu. Aquell blau que ho dominava tot cedeix ara el pas a diverses tonalitats del verd i del lila. La cosa, adverteix, no es quedarà aquí. Canviarà e qualsevol cas la paleta, però formalment Bellera continua obsessionada per les formes sinuoses submergides en una mena de plàncton vagament geomètric.

Esprit brollador significa, ja s'ha dit, el retorn de l'autora a la pintura, potser la més reconeixible però en cap cas l'única de les disciplines que practica: dues temporades enrere va presentar aquella mena de metàfora de la creativitat humana encapsulada –en campanes de vidre, sempre a punt de trencar-se– que constituïa Le jardin fêlé, la instal·lació amb què va prendre part a l'última edició dels tallers d'art. I ara mateix participa com a artista convidada i amb un poema obejcte a la col·lectiva Manifest Poètic Visual 9x9x9 Sinergies interculturals Catalunya-Sèrbia a la sala Fortuny de Reus. Pel que fa al premi de Recerca Pictòrica de salou en què ha quedat finalista, el jurat estava format pels crítics Daniel Giralt-Miracle, Juan Manuel Bonet, Pilar Ribal Simo i Josep Maria Cadena. El guardó estava dotat amb 6.000 euros, i es van repartir sengles accèssits, per a Tectónica del espacio, de Ruth Morán, i Assaig S. T., de Gonzalo Elvira.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT