PUBLICITAT

La FACA diu que cal unificar les rebaixes per rendibilitzar-les

  • El sector defensa que no s'ha de confondre el client i que cal aprofitar-les per promocionar Andorra
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Un aparador de la capital amb els recognoscibles rètols anunciant els descomptes en època de rebaixes Foto: ONA MORANTE

El vicepresident de la Federació d'Associacions de Comerciants (FACA), Antoni Miralles, va defensar ahir l'establiment d'un calendari de rebaixes perquè «és una pèrdua d'oportunitat per a Andorra». I va argumentar que «un país turístic com el nostre necessita tots els arguments de venda, i un dels impactes fonamentals de reacció és establir un dia d'inici de les rebaixes, si pot ser una setmana abans de que comencin als països veïns». Miralles va insistir en «el fet de mediatitzar-les» i va reiterar que «si les alliberem perdrem l'oportunitat de comunicar a l'exterior, a través de campanyes publicitàries conjuntes que beneficien tot el comerç». En quant a la durada, el vicepresident de la FACA va explicar que «el més normal és que durin dos mesos perquè al nostre entorn solen acabar el 28 de febrer i el 30 de juliol». O sigui que la proposta dels comerciants se situa a mig camí entre la dels socialdemòcrates que volen establir un calendari i una durada de sis setmanes i la dels demòcrates que les volen alliberar, i que el propi sector s'autoreguli.

Sumar i no restar / Miralles va advertir que «no regular-les sempre afavoreix a les grans botigues o establiments ». I va argumentar «una cadena de moda o uns grans magatzems poden tenir articles rebaixats i d'altres que no ho són, i el benefici que genera la venda d'uns pot compensar la venda a baix preu o sota preu de cost dels altres». En canvi, va continuar explicant «el petit no té aquesta possibilitat; quan deixa d'ingressar el preu normal per un producte en plena temporada, també corre el risc de no poder assolir el marge mínim de benefici». El vicepresident de la FACA va concloure que «les marques més importants del món de la moda, com ara Zara, ho tenen molt clar perquè la data en què comencen les rebaixes no té res a veure amb l'èxit». I va insistir en que «els comerciants que no tenen la mateixa força intenten anticipar-se, per tant, continuo pensant que alliberar-les està bé però que és una pèrdua d'oportunitat per al nostre comerç».

BLACK FRIDAY / Miralles va apostar per prendre exemple del famós cap de setmana novaiorquès, a finals de novembre, o pel boxing day londinenc –26 de desembre. «Necessitem crear expectació a través dels mitjans de comunicació i de les campanyes conjuntes que fem amb Andorra Turisme per a l'obertura del període de rebaixes, perquè també esdevingui un element d'atracció turística de pes». I va afegir que «així quan arribi el client de fora identificarà fàcilment els articles i els preus, mentre que si comencem les rebaixes cada un pel nostre cantó, acabarà marejat». El vicepresident de la FACA també es va felicitar de que es doti el sector d'eines legals per regular-lo i per defensar el client, tot i que va reconèixer que «moltes vegades el client sap més del que pensem», davant de la possibilitat de confondre'l amb promocions enganyoses.

Miralles va puntualitzar que «les promocions a més d'estar ben informades no han d'estar barrejades amb altres productes». I va recordar que tant els saldos com les rebaixes o les liquidacions permeten la venda sota preu de cost, però que tenen una durada diferent en el temps per no enganyar al consumidor.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT