PUBLICITAT

Les botigues es podran visitar per Internet des de qualsevol lloc

  • Prop de 1.800 comerços podran disposar i utilitzar l'aplicació de manera gratuïta
  • La producció fotogràfica es farà a través del programa d'ocupació temporal d'Interior
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
El ministre de Turisme, Francesc Camp i el secretari d'Estat, Josep Maria Missé, en la roda de premsa a l'edifici administratiu, ahir Foto: sfg

El ministre de Turisme, Francesc Camp, i el secretari d'Estat per a la Diversificació Econòmica, Josep Maria Missé, van presentar ahir una nova acció que la Iniciativa Actua posarà en marxa en l'immediat, de la mà de l'empresa multinacional Google. Aquesta nova col·laboració amb Google vol convertir Andorra en el primer país que tindrà integrat el comerç –sobretot el petit– en l'eina virtual Google Bussiness Photos, una extensió del Google Street View, que permet a l'internauta passejar virtualment per l'interior de les botigues amb una visió panoràmica de fins a 360 graus. Camp va argumentar que el «comerç és un dels sectors en els que treballem més perquè pugui créixer i consolidar-se» i va insistir en el fet que si bé Google Business Photos no és una nova eina, «si que ho és per a Andorra». A més, el ministre també va insistir en que «el màxim de comerços puguin tenir aquesta aplicació en un mínim de temps». Recordant que les estacions d'esquí disposen de l'aplicació Snow Mobile, també gràcies a Google, Camp va sentenciar que «els comerços s'han de dotar d'eines per arribar a la xarxa» i va reiterar que «avui no n'hi ha prou amb el diferencial de preus, ni amb l'atractiu de la marca, cal apropar el comerç a casa del client».

ajudar els petits / Camp també va argumentar que la Iniciativa Actua i sobretot, Google, estan interessats en implementar l'aplicació als petits comerços encara que per raons diferents. Si Google vol experimentar a Andorra un model de negoci, que fins ara no li ha funcionat en països més grans, segurament perquè té un cost i les petites i mitjanes empreses retallen en comunicació, la Iniciativa Actua i Turisme volen propiciar l'eina gratuïtament al petit comerç andorrà. «En un moment de crisi econòmica, és sobretot per als petits que volem posar a disposició aquestes eines» va afirmar Camp. I va afegir que «si alguns comerços més grans ja són a internet, ara volem llançar un missatge perquè el que volem és que des de qualsevol punt del món es vegi el comerç andorrà». El ministre també va insistir en que la nova eina permetrà al comerç poar en valor el producte i vendre més «que és el que es busca, perquè avui la competència també està online» va defensar. I va recordar que «estem treballant molt amb els comerços des del web visitandorra.com on tenim registrades més de 1.000 referències d'establiments amb links cap als seus propis portals, si en tenen».

col·laboració beneficiosa / Camp també es va mostrar molt satisfet pel fet que Google consideri Andorra «un país de referència» en la seva estratègia a nivell internacional. Cosa que el secretari d'Estat per a la Diversificació Econòmica, Josep Maria Missé va reiterar, afegint que «Andorra serà el primer país on realment hi haurà una introducció de tot el petit comerç dins aquesta eina tecnològica». Tot i que tampoc es deixarà de banda els comerços de major dimensió. Ara per ara, la iniciativa es vol desenvolupar al màxim, i el Govern té previst cobrir entre 1.700 i 1.800 comerços. Camp es va felicitar per «l'especial interès de Google per als locals petits» i va afegir que «el projecte és d'una importància cabdal perquè puguin promocionar-se a la xarxa». També va argumentar que la iniciativa forma part d'una estratègia global i va recordar la recent presa d'imatges als dominis esquiables a través del Google Snow Mobile, que seran accessibles a la xarxa en els propers mesos i que permetran continuar avançant en la promoció de la imatge d'Andorra iniciada amb la introducció l'any passat del Google Street View. Camp va concloure que Google pot provar un model de negoci diferent a Andorra perquè també té la voluntat de que el petit comerç estigui present al servei Google Business Photos, tot i que fins ara la idea no els ha funcionat. El ministre va explicar que ja s'ha fet una prova pilot amb 20 comerços del país, entre ells, l'oficina d'Andorra Telecom.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT