PUBLICITAT

Una imatge més atractiva per al Consell General

  • El nou logotip no oficial s'utilitzarà per al marxandatge i el nou web aprofitant el conjunt creat per la Casa de la Vall, el nou edifici i la plaça
EL PERIÒDIC
ESCALDES=ENGORDANY

Periodic
El nou logotip del Consell General de la seu de la Casa de la Vall. Foto: CONSELL GENERAL

El Consell General ha presentat el nou logotip no oficial amb la intenció d'aplicar-lo al marxandatge i el nou web, entre d'altres opcions. D'aquesta manera es vol aportar una perspectiva «diferent i contemporània» al logotip oficial, aprofitant les possibilitats que ofereix la Casa de la Vall, el nou edifici i la plaça. Els dos logos, l'oficial i el no oficial, conviuran, un per als actes protocol·laris i l'altra per a la resta. El logo ha estat creat per l'empresa ITO Studio, la qual va destacar que en el nou logotip hi van projectar una filosofia que correspon a la nova identitat del Consell General sense oblidar els orígens i la tradició.

Els valors representats

Així, els valors de la democràcia i les seves arrels es veuen reflectits per la utilització del color marró que fa referència al Consell de la Terra.

D'altra banda, també apareixen l'hemicicle i la tribuna del nou parlament amb les inicials C i G, amb un estil gràfic que simbolitza el creixement del país així com el rigor i el treball en equip dels andorrans. Des de l'empresa assenyalen que les dues lletres encaixen de forma «serena, natural i consensuada, com les peces de la nostra societat».

Aquest nou logo s'aplicarà al marxandatge, que segons el Consell, es posarà en funcionament de manera imminent, i al nou web, que es preveu que estigui operatiu a la tardor.

La convivència dels dos logos, l'oficial i el no oficial, respon justament a la distinció entre actes oficials i reglamentaris, i aquells que queden fora d'aquesta subjecció.

Logotip no oficial

A les condicions que es van plantejar en el concurs es demanava una proposta que es pogués identificar amb el Consell General i les característiques que s'atribueixen a la institució de representativitat i simbolisme. Alhora, havia de servir per posar de relleu conceptes com la democràcia, la igualtat o la perdurabilitat del Consell General. Amb una perspectiva de sobrietat i tradició, s'havia de crear una imatge que també aportés versatilitat i proximitat en les seves aplicacions.

Als requeriments tècnics, es va afegir la proposta d'un manual d'ús i de diversos exemples de com es podia utilitzar el logotip.

El concurs públic es va convocar el juny de 2012. Es van rebre 11 propostes. La guanyadora es va conèixer el 15 d'octubre de l'any passat. A partir d'aquesta mateixa tardor es posara en funcionament.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT