PUBLICITAT

ITV menys draconiana

  • El termini per reparar els vehicles que no la passen a la primera, s'allarga a 15 dies, per no tornar a pagar
GLÒRIA GURDÓ
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Un vehicle passa la inspecció tècnica de vehicles a Aixovall Foto: TONY LARA

El termini per tornar a presentar el vehicle a la Inspecció Tècnica (ITV), si no la passa a la primera, s'allarga fins a 15 dies a partir d'ara. El ministre portaveu, Jordi Cinca, va anunciar ahir l'adopció d'aquesta mesura «a proposta del Ministeri d'Economia, ja que en la immensa majoria dels casos quan la ITV era negativa no es donava el temps suficient per fer les reparacions, i els vehicles pagaven la segona revisió», va dir. Cinca va argumentar que «tot i que el servei és extern, el Govern té la potestat de modificar-ne el reglament», i va afegir que «la modificació s'adopta perquè els propietaris dels vehicles no tinguin un doble cost». El ministre també va defensar que «15 dies naturals ens sembla un termini raonable per fer les millores que es demanin des del servei». I va explicar que «hem demanat el parer als gestors de l'ITV i als garatges i estan d'acord en què el termini és suficient per fer les millores i reparacions escaients i que els usuaris no hagin de suportar el doble cost».

les queixes / Des que el servei de l'ITV es va privatitzar el 2006, les queixes dels usuaris n'han estat la constant. Sobretot les del sector del transport de viatgers, públic i privat, que ha patit i pagat per defecte la segona revisió, davant la impossibilitat en moltes ocasions de poder efectuar les reparacions demanades en el termini més que just, de quatre dies hàbils. El president de l'Associació de Transports de Viatgers d'Andorra (ATVA), Gabriel Dalleres, es va felicitar ahir de la bona notícia i va defensar que «és un marge adient per poder fer les coses bé, i no pagar per cada cotxe dues vegades, com ens passava». I va defensar que «no ens oposem a les millores o als controls de seguretat en els vehicles, tot al contrari, tot el que sigui donar més seguretat als passatgers és benvingut ara bé, una altra cosa és facilitar la introducció d'aquestes millores». Dalleres va recordar que «sovint per fer les reparacions o les millores necessites recanvis que igual han de venir de Barcelona, Tolosa o de més lluny, i has de donar un marge de temps perquè la gent els pugui rebre i reparar el vehicle.

De la mateixa manera, l'expresident de l'entitat, Jordi Troguet, també va saludar la iniciativa exclamant: «¡Home ja era hora!» I va afegir que «per a nosaltres és molt important perquè sempre pagàvem de més». Troguet va precisar que els vehicles de transport de viatgers passen una ITV cada sis mesos, o sigui que la factura a finals d'any podia ser salada. De fet, Troguet va manifestar la inquietud del sector pel funcionament draconià de l'ITV –«des que el servei havia passat a mans privades» va dir–, en la reunió que van mantenir els empresaris de tots els sectors amb els ministres d'Economia i Interior, Jordi Alcobé i Xavier Espot, als locals de la Confederació Empresarial (CEA), el desembre de l'any passat. Des del novembre del 2006 l'empresa ITV Serveis, SA es fa càrrec de la inspecció amb el soci auditor Applus +. Darrera ITV Serveis, SA també hi ha l'Automòbil Club d'Andorra que ha pogut diversificar les fonts d'ingressos en els últims anys.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT