PUBLICITAT

El Govern aposta per l'obertura comercial de l'aeroport de la Seu

  • Alcobé en defensa la viabilitat perquè hi ha companyies interessades en operar-hi sense subvenció
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
El ministre Alcobé amb la seva homologa, Ana Pastor i l'alcalde de la Seu Albert Batalla a la N-145 Foto: TONY LARA

El Govern, el Ministeri de Foment espanyol i la Generalitat de Catalunya van acordar ahir impulsar i coordinar les actuacions necessàries per a la conversió de l'aeròdrom de la Seu d'Urgell, que ara per ara és d'ús privat, en un aeroport comercial d'ús públic, segons va informar el Govern en un comunicat. La reunió d'ahir respon al compromís de la ministra de Foment, Ana Pastor, en la seva recent visita a Andorra, de celebrar una primera reunió entre els representants de les tres parts, el més aviat possible, tal com va explicar el ministre d'Ordenament Territorial, Jordi Alcobé. El ministre va defensar la viabilitat de la instal·lació afirmant que «s'hi ha de creure» perquè «l'aeroport de la Seu ens ha d'apropar a Madrid, a París, a Londres, i on sigui d'Europa». No obstant això, Alcobé va reconèixer que primer cal desencallar el projecte i «qualificar la infraestructura, que ara és un aeròdrom privat, en un aeroport públic i comercial perquè pugui rebre vols regulars de passatgers a efectes comercials i no privats».

Per poder acollir vols comercials, l'aeroport de la Seu necessita adequar-se a la normativa nacional i internacional i ser autoritzat per l'autoritat nacional espanyola de seguretat, AESA. Precisament ahir,el ministeri de Foment va mostrar «la seva màxima predisposició perquè la tramitació necessària es faci en el termini més breu possible», tal com recollia el comunicat del Govern.

Un milió en inversió / En quant a la inversió que requerirà la infraestructura per acollir vols comercials, Alcobé es va felicitar pel compromís de la Generalitat de Catalunya per fer les inversions necessàries i elaborar tota la documentació tècnica i mediambiental per sol·licitar l'autorització del nou ús de l'aeroport, el més aviat. Cosa que va reiterar des de Girona el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila. «Tenim per endavant fer actuacions per valor d'un milió d'euros i comptem amb el pressupost per poder-ho fer», va explicar, i va afegir que «l'aeroport comercial serà un gran actiu i revulsiu per a la zona», segons les declaracions que va recollir l'ACN.

La Generalitat de Catalunya vol que l'aeroport sigui operatiu l'estiu de l'any que ve i ja ha començat a fer obres per convertir-lo en una infraestructura d'ús públic. «No hi ha cap mena de dubte», va dir el conseller Vila, i va reiterar que «les instal·lacions estaran enllestides l'any que ve» –matisant–, «un any més tard del previst.

operadors aeris / D'altra banda, Alcobé va afegir que «el positiu és que ja tenim operadors aeris interessats a operar-hi sense subvenció. Amb la qual cosa considerem que hi ha un mercat latent i potencial». No obstant això, el ministre també va recordar que «hem tingut experiències dolentes amb aquest aeroport, una va ser als anys 80 i l'altre va ser no fa tan temps amb Pyrenair». Però, va continuar defensant la instal·lació argumentant que «Andorra no pot negar que té molt interès en aquest aeroport i que se'n beneficiarà». El repte que es planteja ara al Govern és «pensar en la forma de contribuir en la seva consolidació, ja sigui a través d'un patrocini, de campanyes publicitàries, o amb la fórmula que es consideri adient per promoure aquest aeroport».

Alcobé va exposar que «Andorra no pot ser aliena al comportament de la gestió de l'aeroport, sobretot perquè serà la destinació de la majoria de passatgers que hi transitaran». I va concloure que «l'impacte econòmic a nivell turístic i d'inversors, serà elevadíssim».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT