PUBLICITAT

L'impacte econòmic de Cirque du Soleil és de 8,5 milions d'euros

  • La companyia és una «prioritat» per a la campanya del 2014, però no hi ha res «garantit»
  • Els hotelers demanen que «l'acord es tanqui aviat» per poder fer promoció durant l'hivern
LAIA F. MAROT
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Imatge d'un dels números de l'espectacle Scalada de Cirque du Soleil a Andorra. Foto: ÀLEX LARA

Andorra Turisme va presentar ahir «les estimacions» de l'impacte econòmic que va tenir al Principat la realització de les deu funcions de l'espectacle Scalada de Cirque du Soleil el passat estiu, i que ascendeix a 8'5 milions d'euros, una quantitat «tres vegades superior a la inversió feta», situada en 2,6 milions, tal i com va explicar el ministre de Turisme, Francesc Camp.

Tot i admetre que hi ha punts a millorar, entre ells la reserva d'entrades online, els problemes de visibilitat dels nens o el fet de no tenir pensat un espai cobert per la pluja, la valoració feta pels espectadors va donar a Scalada un excel·lent (9), i la satisfacció global va ser d'un 8,4 (els més crítics van ser els andorrans amb un 7,7).

L'impacte econòmic i les valoracions positives dels turistes, doncs, fan que de cara a la temporada d'estiu del 2014, «la prioritat» d'Andorra Turisme sigui Cirque du Soleil. Tot i així el ministre Camp va dir que «de moment no està res garantit» i que «caldrà veure si el que nosaltres creiem que s'ha de millorar ells estan d'acord en millorar-ho».

Això sí, «si hem de tornar a fer-ho, contra abans ho decidim millor per poder incloure l'espectacles als packs turístics i fer-ne més promoció a Europa». En aquest sentit, el gerent de la Unió Hotelera, Oscar Julián, qui va assegurat que la satisfacció en el sector és «pràcticament plena» i que el seu desig és que l'esdeveniment «es consolidi i es confirmi», també va demanar a Andorra Turisme que «l'acord es tanqui quan abans millor» per tal de poder fer-ne promoció entre els turistes que venen a Andorra durant la temporada d'hivern i que «són clients captius».

Camp també va voler confirmar ahir que de cara a l'any vinent «com a mínim» es mantindrà el pressupost d'Andorra Turisme (tot i que no s'ha aconseguit augmentar la partida) i va informar que Turisme seguirà en la mateixa línia potenciant la política d'esdeveniments: «la seguirem duent a terme i la millorant si podem, perquè veiem realment que no només els esdeveniments culturals sinó també els esportius estan funcionant».

DESMUNTANT LES CRÍTIQUES/ Tan en l'anunci de l'esdeveniment com durant l'estiu, Turisme va rebre diverses crítiques per la decisió d'invertir 2,5 milions en l'espectacle de Cirque. Unes crítiques que , segons va dir Camp ahir, «han quedat globalment desmuntades», com per exemple el tema que els espectadors no pernocatven al país, ja que segons les dades d'Andorra Turisme, un 75% de les persones amb entrada gratuïta i un 86% dels que tenien entrada de pagament es van quedar a dormir al Principat una nit o més.

Pel que fa a l'afectació en el sector comercial, Camp va admetre no tenir dades del volum de vendes: «hi ha comerços que diuen que ha anat bé, d'altres que diuen que malament», en aquest sentit va explicar que actualment «no hi ha manera de tenir dades globals» i per tant, «cal una reflexió a fer per veure com podem aconseguir aquestes dades del comerç per després fer valoracions». Tot i així, les xifres extretes de l'enquesta de Turisme mostren que el 74% dels espectadors van afirmar haver anat de compres mentre que un 41% deia haver anat a restaurants.

ELS INDICADORS/ «Ens hem basat en moltes fonts d'informació per ser màxim de transparents», va explicar Camp, que va destacar la informació aportada per les enquestes realitzades als assistents a l'espectacle i que van respondre 6.500 persones «una mostra molt alta» que permet tenir «un mínim marge d'error». A través de l'enquesta i les dades de pernoctacions de la unió hotelera s'ha calculat que hi va haver més de 60.000 pernoctactacions realitzades pel total de 46.915 espectadors.

Pel que fa a la depesa mitjana per persona, «els excursionistes han gastat 70 euros de mitja i els turistes 113 euros». Aquesta dada extrapolada de l'enquesta al global d'espectadors dóna l'impacte de 7,2 milions d'euros, als quals cal sumar-hi la despesa feta pel Govern amb empreses andorranes pels temes de logística (621.676 euros) i la despesa feta per Cirque al país (199.759 euros), juntament amb l'impacte en els mitjans de comunicació (432.000 euros), l'impacte econòmic total arriba doncs als 8'5 milions.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT