PUBLICITAT

Un milió per a «una nova infraestructura» que incrementi l'atractiu turístic

  • Andorra Turisme preveu ingressar 150.000 ? en la «venda d'entrades» i vol introduir-se al mercat xinès
L. F. M
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Imatge del públic esperant l'actuació de Cirque du Soleil l'estiu passat. Foto: ÀLEX LARA

el dia de la presentació del Pressupost de l'Estat per al 2014, quan el ministre de Finances i Funció Pública, Jordi Cinca, va enumerar algunes de les inversions previstes per a l'any que ve, va parlar d'una partida d'un milió d'euros «per a diverses inversions en infraestructures que el Ministeri de Turisme i Economia estan estudiant, però que encara no s'han concretat». En el pressupost, però, sí s'especifica l'objectiu del projecte pel qual l'Executiu es reserva un milió d'euros, és el següent: «crear una nova infraestructura per incrementar l'atractiu turístic del Principat, i oferir als turistes una millor i més variada oferta d'oci que reforci la seva experiència de visita».

El ministre d'Economia, Jordi Alcobé, no va voler parlar ahir del projecte i va dir que serà el de Turisme, Francesc Camp, l'encarregat de donar-ne els detalls, malgrat que la partida consta dins del Ministeri d'Economia. Caldrà esperar doncs a que Camp concreti a que es refereixen exactament quan parlen «d'una nova infraestructura».

14'7 MILIONS PER PROMOCIÓ/Pel que fa a Andorra Turisme, el pressupost total de l'entitat per a l'any que ve és de 16,7 milions d'euros, el 89% del qual va destinat a accions de màrqueting i promoció (14,7 milions), amb una lleugera disminució de l'1,6% respecte el 2013. L'altra despesa important és aquella destinada al «producte», ques es manté pràcticament igual que al 2013 amb 3,36 milions. Segons s'explica en el document, «aquesta partida ja disposa de projectes com Cirque du Soleil» i altres ja consolidats com són el Bus Turístic i l'Andorra Convention Bureau, i també «altres en curs destinats a potenciar l'oferta esportiva i/o cultural». Finalment afegeix que «s'imputarà en aquesta partida de producte la definició i organització d'un o varis macro esdeveniments a definir». Així doncs, el Pressupost corrobora la voluntat del Govern d'apostar per la política d'esdeveniments.

Pel que fa a les accions de màrqueting, en el pressupost s'especifica que es treballarà principalment en cinc línies, una de les quals és la captació de nous mercats, contreament Amèrica Llatina i Xina.

INVERSIONS / La partida en inversions augmenta el 2014, passant de 113.795 euros a 136.361. Les inversions d'Andorra Turisme es centraran en tres eixos: inversions en software a nivell de millores de les aplicacions i adaptacions pel Portal Turístic o qualsevol altre canal de comunicació On-Line; manteniment i millora continua del mobiliari i de les infrestructures d'Andorra Turisme i la seva Oficina Nacional i finalment l'adquisició de software i maquinari pel funcionament ordinari de la societat.

150.000 € EN ENTRADES /La majoria dels ingressos de la parapública provenen del Govern, concretament el 95'92% del total (15'85 milions). Cal remarcar que les aportacions pel mercat de neu disminueixen (Ski Andorra va aportar 140.000 euros el 2013, i n'aportarà 100.000 el 2014, és a dir, un 28,57% menys ), però per altra banda, «augmenten els ingressos propis ens les recaptacions i patrocini dels esdeveniments que s'organitzin».

Dins de la partida dels ingressos doncs, cal destacar el nou aprtat «venda d'entrades», en el qual es preveu ingressar l'any que ve 150.000 euros. Els comuns seguiran ingressant el mateix que l'any passat (154.000 euros).



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT