PUBLICITAT

Andorra Turisme s'alia amb Disney per a la campanya d'hivern

  • El Principat es promocionarà a través del film "Frozen", amb un tràiler, preestrena i sortejos
  • Inversió de 3,8 milions, 400.000 més que fa un any, amb l'objectiu de fer créixer un 2% els turistes
CLARA GARNICA
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Budzaku explica els mercats als que s'adreçarà la campanya, ahir a illa Carlemany Foto: TONY LARA

Si a l'estiu va ser el Cirque du Soleil, a l'hivern el protagonista convidat de renom internacional serà Disney. La marca Andorra, i l'eslògan Una història que comença en blanc, leitmotiv de la campanya hivernal, es promocionaran a través de la pel·lícula que la companyia cinematogràfica estrena per aquest Nadal: Frozen, el regne del gel. Ho farà a partir d'un tràiler del film que finalitzarà amb promoció d'Andorra, també amb opis i publicitat a autobusos de ciutats portugueses i espanyoles, a les xarxes socials i a través d'una promoció amb sortejos.

L'acord amb Disney és, per tant, el punt estrella de la campanya de promoció de l'hivern 2013-2014, en la que Andorra Turisme hi ha destinat 3,8 milions d'euros, 400.000 més que l'any passat, i que pretén «arribar a més mercats i durant un període més llarg en el temps», tal i com va manifestar ahir el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku.

D'aquests 3,8 milions d'euros, 300.000 s'han destinat a la campanya conjunta amb Disney per a una pel·lícula que té el fred i la neu com a principals protagonistes (d'aquí l'aliança). Una inversió que ja ha de donar els seus fruits a partir d'avui mateix, amb l'inici de les projeccions dels tràilers al canal Disney Channel, que duraran tres setmanes. Paral·lelament, es farà una preestrena del film al Principat (simultània amb Barcelona i Madrid) i se sortejaran entrades per veure la pel·lícula en diferents sales de cinema d'Espanya i de Portugal. L'acord, que va ser «complicat» de negociar, «ajudarà a donar notorietat a la marca Andorra», segons Budzaku.

La resta d'inversió s'ha repartit de la següent manera: 2,5 milions d'euros pel pla de mitjans de comunicació (aquí va inclosa la partida per Disney) i 1,3 milions per la touroperació. Les xifres són superiors a les de l'any passat sobretot perquè aquest any la Setmana Santa cau tard, el 18 i 19 d'abril, i per tant també s'allarga tota la temporada i tota la promoció d'aquesta.

Créixer un 2% / Sigui per la màgia que envolta Disney, sigui per les darreres nevades que auguren, almenys al principi, una bona temporada pel que fa a neu, tant des d'Andorra Turisme com des del propi ministeri afronten aquest hivern amb «optimisme» pel que fa a xifres de visitants. Concretament, preveuen que s'incrementaran en un 2% els turistes respecte a la temporada passada, que en xifres absolutes representa vora 21.500 persones.

Tal i com va exposar ahir durant la presentació a illa Carlemany el ministre de Turisme, Francesc Camp, tots els mercats creixeran, també l'espanyol. S'ha estimat que vindran 8.500 espanyols més (increment de l'1,1%), 3.500 francesos més (increment del 2,7%), i 9.300 turistes de la resta de nacionalitats (increment del 5,1%). «Sembla que al 2014 el mercat espanyol es recuperarà», va assegurar el ministre, i és partint d'aquí que es deriven la resta de previsions optimistes de turistes.

Més presència a Rússia / La promoció del país a Espanya i a França seguirà sent la dominant dins el pla de mitjans previst. Dels 2,5 milions invertits, el 30% es destina a Espanya, el 39% a França, el 4% a Portugal, i un 7% per als següents països: Regne Unit, Bèlgica (la primera vegada que s'hi fa promoció directa), Rússia i els Països Baixos. Les inversions a aquests quatre països seran més importants que les de fa un any, tot i que seran 100% online, ja que cal «un milió d'euros» per fer una campanya seria a mitjans de comunicació tradicionals d'un país, com es fa amb Espanya i França.

En aquest sentit, però, també s'ha de tenir en compte el pes dels touroperadors que donaran a conèixer la marca Andorra «pràcticament a tot Europa». Aniran a aquests quatre països esmentats i també a d'altres com Israel, Dinamarca, Polònia o fins i tot el Brasil. Pel que fa al país sudamericà, Budzaku va destacar que es tracta d'un país emergent que interessa perquè fan estades de set dies i per tant generen «una important despesa al país». A més, va avançar que l'objectiu és seguir penetrant al mercat de sudamericà: el proper país serà Colòmbia.

Finalment, pel que fa a Espanya, França i Portugal, se seguirà apostant per publicitat a través de televisió, ràdio, revistes especialitzades, opis, autobusos i internet.

Una bola de neu / Anant a la campanya en sí, se segueix amb l'eslògan Una història que comença en blanc de l'any passat, tot i que incorpora una petita variació amb una bola de vidre d'un paisatge nevat per millorar l'aspecte de la comunicació impresa, relacionant-la amb el concepte d'Andorra com a país de neu i per afegir també la promoció de Disney. 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT