PUBLICITAT

La dificultat és arribar al final

  • Ser a Valparaíso és el gran objectiu de Jordi Ginesta, després d’abandonar en l’edició de 2013
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

20140102191953794
Ginesta, al volant del Renault Kerax del Team Boucou. Foto: FOTOESPORT

Jordi Ginesta iniciarà la seva 23a participació al Ral·li Dakar –han llegit bé: 23a–, com a integrant del Team Boucou i al volant d’un Renault Kerax i amb un plantejament molt semblat al d’anteriors edicions, que no és un altre que arribar al podi de, en aquest cas, Valparaiso (Xile). L’equip de Ginesta el formaran el mecànic Herve Flagez i Pierre Tuheil com a navegant. Els tres compartiran, a partir del pròxim diumenge, el sempre incòmode habitacle d’un T4, en el Renault Kerax dorsal 560.
Des del passat dia 31 que Ginesta va començar l’aventura dakariana amb el viatge a Sud-amèrica. Una vegada allà va anar al port Campana per recollir el Kerax i iniciar un altre viatge a Rosario, on ha d’estar passant les verificacions, els tràmits administratius i tècnics, i esperar l’inici de la competició. Per arribar a la meta de Valparaíso, Ginesta sap que haurà de patir molt. L’any passat va haver de retirar-se molt prop de la meta. «Per un problema mecànic el motor es va estar empassant sorra fins que es va trencar, en aquesta ocasió intentarem lluitar fins al final», va manifestar. Ginesta i els seus companys hauran de fer front a un Dakar 2014 que es presenta com dels més complicats dels últims temps: «La veritat és que aquests comentaris no m’impressionen, els que fa anys que participem en el Dakar estem convençuts que la duresa de les etapes del Marroc o Mauritània és impossible en el nou escenari, l’herba de camell o les pedres que tallaven com a ganivets no existeixen ara. En general s’han allargat una mica les etapes, més o menys un 10%, això no és un problema».
Per a l’andorrà, la duresa del recorregut pot venir de com es vagin desenvolupant les etapes: «Per a nosaltres tot es complica si cal treballar sobre la pista, arribes tard al campament, pots descansar poques hores, si aquestes dificultats es repeteixen durant diverses etapes». Cal recordar que la majoria dels T4, un 85% dels inscrits, a banda de fer el mateix recorregut, subministren recanvis i ajuden la resta. 

Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT