PUBLICITAT

Les TIC i el transport han de ser la prioritat del sector turístic

  • Dos experts avaluen la situació i les tendències del turisme
E. O. G.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
La sala plena de gom a gom per escoltar Valls, a l'esquerra de Cunill, i Parenteau, ahir Foto: ÀLEX LARA

El transport i l'ús de les noves tecnologies són les claus del sector turístic, segons el parer de dos experts convidats per Crèdit Andorrà a pronunciar una conferència: Josep-Francesc Valls i Alain Parenteau. Les noves tecnologies de la informació (TIC) han de servir per tenir un major i estret contacte amb els clients, i oferir-los productes adaptats a les seves necessitats. El transport, és evident: «sense aquest no existiria el turisme».

Parenteau, amb 50 anys d'experiència en el món del turisme, va recordar que sense hotels o restaurants hi podria haver turisme, però no sense transport. I aquest és el punt feble d'Andorra des del punt de vista del mercat francès. Segons Parenteau, «facilitar l'accés ha de ser la prioritat de les prioritats», i va apuntar que «potser falta un aeroport».

Més enllà del transport, la seva aposta per facilitar el creixement del turisme, que a Europa es preveu d'una mitjana anual del 4% fins el 2025, és adaptar l'oferta i la comunicació d'aquesta al mercat a la que es dirigeix.

En aquest punt va coincidir amb l'expert espanyol, Josep-Francesc Valls, que té més de 20 anys d'experiència en el món del màrqueting turístic. Al seu parer, l'aposta ha de ser per les TIC, que permeten «l'estratègia de la innovació permanent»: oferir nous productes i és un instrument per a l'acció comercial. Valls creu que Andorra, en relació a les noves tecnologies, està «avançant per un bon camí» ja que cada vegada el pressupost per a promoció online és més gran, i que cal una major orientació al client, teixint xarxes i estenent relacions més estretes; oferir «propostes associades al valor» i no al preu; tendir a productes d'experiència; i adequar l'estructura turística cap a un partenariat públic i privat, per posicionar la destinació correctament.

Les noves tecnologies, a més, ja fan que el client cada vegada sigui més exigent i respectuós amb la natura i la societat. A més, també està canviant la manera de viatjar, que és «més fragmentada», d'estades curtes. Per això creu que també cal adaptar tant la promoció com el producte cap a aquesta tendència. I igualment, caldrà «ordenar-se» per tal de donar resposta a l'envelliment de la població, que farà que el turista també tingui una edat mitjana més elevada.

La marca Andorra / Des de la part francesa, es té una imatge d'Andorra «molt forta» i històricament es «una destinació molt coneguda», segons va exposar Parenteau. Valls, va exposar que la seva visió de la marca Andorra era de destinació d'hivern i estiu, «quilòmetre zero» pel shopping, el termoludisme, la cultura, la gastronomia i esdeveniments i també un «país de butxaca», per fer negocis i on desenvolupar l'emprenedoria.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT