PUBLICITAT

Turistes i visitants atorguen un notable al Shopping Festival

  • El tancament dels accessos a França fa baixar l'afluència en picat, cosa que en confirma el cost
  • Malgrat les inclemències del temps el nombre de nits venudes va augmentar en relació al 2012
GLÒRIA GURDÓ
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Turistes passejant per Vivand, l'avinguda per a vianants d'Escaldes, la nit de l'Andorra Shopping Festival Foto: ANA

les inclemències meteorològiques de la segona quinzena de novembre van fer baixar en picat l'afluència de visitants i turistes, sobretot francesos, pel tancament dels accessos a la veïna França. Cosa que com era d'esperar també afecta els resultats de la campanya turística de tardor i de l'Andorra Shopping Festival que es va celebrar el passat 2 de novembre coincidint amb el pont de Tots Sants. Però, alguns dels indicadors presentats ahir pel director d'Andorra Turisme, Betim Budzaku i el ministre de Turisme, Francesc Camp, desmenteixen que la feina feta fos en va, ni bon tros.

El millor del novembre va ser que tot i que va fer força mal temps i que Andorra estigués incomunicada amb França, el nombre de turistes va augmentar en relació al mateix mes del 2012. En concret, van ser 141.939 persones que van generar una ocupació hotelera del 63% de mitjana al llarg de quatre caps de setmana i una ocupació de més del 85% el cap de setmana de Tots Sants coincidint també amb l'Andorra Shopping Festival. En canvi, l'entrada de visitants va davallar en prop de 70.000 visitants menys que el novembre del 2012, dels quals 66.000 van faltar a la cita pel costat francès.

No obstant això, exceptuant els dies de tancament de la RN–20 que comunica el Pas de la Casa amb l'Arièja, el nombre de visitants va caure igualment en 43.000 persones que situen l'afluència del novembre passat un 17,7% per sota de la registrada el 2012. El ministre Camp va explicar la davallada per les males condicions climàtiques però també pel canvi d'hàbits de molts consumidors, sobretot els que tenen un poder adquisitiu mig o baix. «Les persones que venen a fer compres d'un sol dia, tenen un nivell adquisitiu més baix, cosa que repercuteix tant en l'afluència com en el comerç» va argumentar Camp. I va afegir que «la gent ha canviat la manera de comprar, avui compra el que necessita».

El ministre va concloure que «el canvi d'hàbits dels consumidors i el comerç electrònic cada vegada més popular, fan que costi més redreçar el sector comercial que altres sectors turístics, com ara l'hoteler».

Bona nota / Sigui com sigui, l'Andorra Shopping Festival va agradar als visitants i turistes que li van atorgar una nota de 7,9 sobre 10. Segons l'enquesta feta pel Centre de Recerca Sociològica (CRES) entre el 23 d'octubre i el 30 de novembre passat, el 56% dels visitants valoren les ofertes que proposaven els comerços, el 31% les ofertes d'allotjament, el 26% les ofertes de Caldea i el 22% les ofertes de restauració. Unes valoracions que «són força coincidents amb la percepció dels establiments» va apuntar el ministre. El 47% dels establiments consideren que totes les ofertes i promocions són interessants, el 44% valora les dels comerços, el 24% el sorteig d'un cap de setmana a Andorra i 500 euros en compres i el 22% les ofertes de Caldea i les ofertes en allotjaments. En quant a les activitats més interessants de l'Andorra Shopping Festival, els visitants es decanten per l'animació al carrer –concerts, teatre i música–, el 34% per les Jornades Gastronòmiques, el 24% per l'obertura dels comerços fins a mitjanit i el 19% per la Fira del vi. Per als comerços en canvi, l'obertura fins a mitjanit és més valorada (41%) i segueixen l'animació al carrer (38%) i les ofertes (28%).

Enquesta als establiments / Andorra Turisme també va intentar recollir l'opinió dels comerciants i va enviar per mail 1.500 enquestes, però només va rebre 148 respostes. Per això, Camp va dir als comerciants que van assistir a la presentació que «si voleu que els polítics prenguin decisions, cal que informeu sobre què voleu». De les respostes rebudes s'extreu que el 74,7% de comerços i benzineres creuen que la campanya Andorra Shopping Festival contribueix a donar una bona imatge del país i un 52% d'aquests, afirma que va ajudar a incrementar les vendes. Camp també va destacar que «l'organització de l'Andorra Shopping Festival té un cost important, d'un milió d'euros, i vam necessitar 125 persones per muntar totes les activitats i animacions».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT