PUBLICITAT

L'objectiu de Turisme és atraure gairebé 8 milions de visitants

  • L'agència estatal invertirà prop de 14 milions per augmentar el volum d'entrada en un 2,3%
  • Un informe aconsella invertir en el mercat alemany un dels més importants del món
GLÒRIA GURDÓ
ANDORRA LA VELLA

Periodic
El ministre de Turisme, Francesc Camp, i el director d'Andorra Turisme, Betim Butzaku, ahir. Foto: ÀLEX LARA

El ministre de Turisme, Francesc Camp i el director d'Andorra Turisme, Betim Butzaku van comparèixer ahir davant la comissió legislativa d'Economia per exposar les grans línies de promoció turística per aquest any. Camp va dir que «la campanya del 2014 és una campanya de continuïtat» però va matisar que «intentarem millorar tot el que ha funcionat perquè no es poden emprendre noves iniciatives cada any». El ministre també va assegurar que «Andorra Turisme està preparada per competir en el mercat turístic internacional» però alhora va advertir que «no hem d'oblidar la crisi que afecta els països veïns –a Espanya aquest any han patit molt–, i encara hauran de passar uns anys perquè es recuperin».

Així, Camp va anunciar de cara al 2014 «un creixement moderat però una mica superior al del 2013 i el del 2012», cosa que va explicar per la dependència d'Andorra dels mercats més propers i perquè «la diversificació del mercat portarà fruits, però a llarg termini». Així, el ministre va anunciar que es fixa l'objectiu d'incrementar el nombre global de visitants en un 2,3% per arribar als 7,8 milions, però va matisar que espera un increment més rellevant del nombre de turistes (3%) que no pas del d'excursionistes (2%). Camp va reiterar que «depenem dels mercats clàssics», els que històricament tenen més presència i vincle amb Andorra com són Espanya, França i Portugal, però va afegir que «s'insistirà més en altres mercats europeus com ara Rússia, Regne Unit, Bèlgica i Holanda». I va anunciar que Andorra Turisme està acabant d'enllestir un estudi de mercat per promoure la marca Andorra en un parell més de països europeus.

A petició de la consellera demòcrata, Olga Adellach, el ministre va precisar que «probablement intentarem arribar al mercat turístic alemany que és un dels més forts i importants del món i en algun país escandinau que encara hem de definir».

Menys inversió en campanyes / Camp va qualificar de realista l'aposta d'Andorra Turisme per al 2014 i va recordar que l'agència governamental té un pressupost de 13,8 milions d'euros per a la promoció i la projecció comercial d'Andorra i l'organització d'esdeveniments. No obstant això, si el pressupost global és una mica més elevat que el de l'any passat (13,6 milions d'euros), el pressupost de la campanya de comunicació s'encongeix en gairebé un milió, passant de 7,4 milions a 6,5 milions d'euros. En quant a la projecció comercial, Andorra Turisme hi destinarà 1,8 milions i la partida que creixerà més serà la destinada a l'organització d'esdeveniments en part, tal com va explicar Camp, pels canvis en la contractació del Cirque du Soleil.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT