PUBLICITAT

El vehicle elèctric es reivindica com a alternativa

  • Moles diu que calen ajudes però també més punts de càrrega i importadors
EL PERIÒDIC
ENCAMP

Periodic
Mas prova un vehicle elèctric, durant les jornades Foto: EL PERIÒDIC

La zona d'Engolasters va acollir aquest dissabte la primera Jornada de la mobilitat elèctrica, on les autoritats i el públic assistent van poder provar diversos mètodes de transport sostenibles. Des del trenet d'Incles, fins als cotxes elèctrics de FEDA passant per les bicicletes, els twizzy o els segway. Tot plegat va servir, com va destacar el director general de FEDA, Albert Moles, per presentar aquests mitjans com una «alternativa» i «una oportunitat» per un país turístic i de natura com Andorra.

Tant Moles com molts dels que van provar els vehicles a Engolasters van apuntar al preu de compra dels turismes com un dels motius que frena l'ús d'aquesta alternativa a la pràctica. Tot i així, el responsable de la parapública va manifestar que el preu s'ha reduït substancialment, concretament un 50% en dos anys. A més, encara que aniria bé disposar de plans d'ajudes més concrets per aquest sector (a banda del Pla Engega), va assenyalar que també cal establir xarxes de carregadors i trobar importadors «que hi creguin i que comercialitzin els vehicles a un preu més competitiu».

Precisament FEDA està intentant desenvolupar xarxes de carregadors per «fer perdre la por a no trobar punts de càrrega», va apuntar Moles. Jornades com la d'aquest dissabte passat han d'ajudar al tots els actors involucrats a «treballar junts».

TRANSPORT PÚBLIC ELÈCTRIC / Per la seva banda, el cònsol d'Encamp, Jordi Mas, va assegurar a l'ANA que el vehicle elèctric «és el futur», i més en zones turístiques com la d'Engolasters on es pot «apreciar la qualitat dels desplaçaments amb energies netes». «Des de l'administració estem intentant començar a donar serveis», va dir Mas, també s'està analitzant les possibilitats d'introduir algun d'aquests vehicles en el transport públic o en algun dels serveis del Comú.

Pel que fa als usuaris que van participar a les jornades, van definir l'experiència de conduir un vehicle elèctric com a «silenciosa» i «molt agradable», però van apuntar a l'autonomia i el preu com a principals frens a l'hora de d'optar per un vehicle elèctric. Com va indicar Jean Pierre Caurraze una opció seria «provar el cotxe amb més temps» per comprovar l'autonomia i si es donessin ajudes seria «molt important» perquè encara un cotxe petit de gasolina surt més econòmic.

Segons va afegir un altre assistent, Alain Bernat, els ingressos dels Estats encara depenen dels impostos del petroli i l'aposta per les energies elèctriques «podria anar més de pressa». La implantació d'ajuts específics «ajudaria», va considerar, ja que les autonomies han millorat i agrada als usuaris.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT