PUBLICITAT

El sector hoteler vol anticipació en la promoció de la campanya d’estiu

  • Hotelers, agències de viatge, tour operadors i comerciants aposten per l'atracció turística d'estiu
G.GURDÓ / L.FERRE
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
33Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Foto: TONY LARA

Tot i que Julián va reconèixer ahir que «aquest any hi ha hagut més anticipació en la campanya d’estiu que l’any passat, aquest és un aspecte molt important que caldria millorar». I va insistir en que «l’anticipació és vital per al sector turístic per poder comercialitzar paquets, perquè si ho fem a última hora és bastant difícil poder fer contractacions amb els operadors que les tanquen amb una anticipació molt important». A més, la negociació de la destinació i la contractació de places hoteleres amb mercats allunyats com ara el rus requereix encara més temps. Julián va argumentar que «amb aquest tipus de mercat la contractació es fa a un any vista» i va reiterar que «seria bo saber a finals de juliol si l’any que ve podrem comptar amb l’espectacle del Cirque du Soleil per optimitzar tota l’operativa i establir els canals de producció al més aviat possible, perquè tots ens puguem organitzar i crear sinergies més grans i acabar de polir o millorar els possibles aspectes menys positius que puguin sorgir».
En quant a l’afluència de russos aquest estiu i en ocasió de l’espectacle del Cirque du Soleil, Julián va explicar que «el turista rus no tria Andorra com a primera destinació a l’estiu». I va afegir que «caldrà esperar que la costa catalana mantingui les vendes perquè s’escapin un cap de setmana o un dia a Andorra com solen fer». El director de la UHA va admetre que «la incertesa és gran ara mateix per la pèrdua de poder adquisitiu d’aquest client, però esperem que la situació canviï i que les contractacions per als mesos de juliol i agost es mantinguin a la costa». No obstant això, també va argumentar que «tindrem ocasió de tenir una perspectiva de l’evolució del mercat rus de cara a les properes temporades d’hivern, al setembre i a l’octubre, quan es fan les primeres fires».

L'APOSTA / Sigui com sigui, el sector turístic torna a apostar per l’atracció turística de l’estiu, l’espectacle del Cirque du Soleil que aquest any canvia de format i de temàtica, tot i mantenint les arrels. Hotelers, agències de viatge, tour operadors i comerciants han adquirit fins ara prop de 25.000 entrades assegudes, al preu de 15 euros, per atraure clients i turistes. I és que els hotelers ja van bloquejar-ne 15.000 només arrencar la campanya de promoció d’Andorra Turisme ara fa tres mesos, i el director de la Unió Hotelera d’Andorra (UHA), Òscar Julián, va explicar que «tot i que no tenim el nombre exacte d’entrades adquirides pels establiments, calculem que seran més, perquè 80 establiments n’han demanat». Recordant que l’any passat només una vintena d’hotels van demanar 4.500 entrades pel primer espectacle del Cirque du Soleil a Andorra, va validar l’aposta per l’atracció estival argumentant que «aquest any s’han sumat molts més establiments a la campanya i el nombre d’entrades adquirides s’ha multiplicat per tres». En quant a la comercialització de paquets d’estada des dels establiments, el director de l’UHA va explicar que «els hotelers compren les entrades per comercialitzar-les, no per oferir-les, es tracta de que la gent ens visiti i també pernocti al país». I va matisar que «tot i que aquest any hi ha més funcions també serà un repte comercialitzar les entrades dels dimarts i dijous».
Amb tot, va reiterar que «la percepció del sector és bona, tot i que pensem que a finals de juliol caldrà fer balanç per saber que passarà l’any que ve». Cal recordar que Andorra Turisme disposava de 34.000 entrades assegudes al mateix preu de l’any passat (15 euros), de les quals només en va posar a la venda a particulars, 3.000. La resta d’entrades (51.000) per veure l’espectacle són gratuïtes i de peu dret.

L'ESPECTACLE/ El Cirque du Soleil oferirà 17 funcions de l’espectacle que porta per títol Scalada-Mater Natura i explica la història de dos excursionistes que arriben a Andorra, passejant per un bosc frondós quan de sobte la terra tremola i els engoleix per trasllardar-los a un lloc fantàstic, el començament de tot, la font de la vida. Aquí hi viuen tres muses que representen les valls del Valira i que ajudaran als protagonistes a emprendre un viatge iniciàtic en un decorat ple de màgia i amb un gran poder transformador. El coreògraf, Stéphane Boko, dirigirà la troupe de 32 artistes que comença a arribar avui per iniciar els assajos aquest mateixa setmana en l’espectacular carpa de 19 metres d’alçada instal·lada a l’aparcament del parc Central. I és que els números aeris també seran més nombrosos i espectaculars. 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT