PUBLICITAT

Air Andorra critica la falta de suport institucional de la Seu i Andorra

  • «L'alcalde Batalla no s'ha interessat ni pels llocs de treball que podem crear», diu un portaveu
  • La companyia es mostra disgustada pel poc interès que ha mostrar el Govern andorrà
JOAN RAMON BAIGES
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
La seu d'Air Andorra al parc de negocis Mas Blau, a tocar de l'aeroport del Prat Foto: TONY LARA

No és un aeroport maleït, però ha de deixar de ser un aeroport fantasma dels que proliferen per terres espanyoles. El camp de vol de la Seu pateix un altre retard, i els avions de la companyia Air Andorra no podran començar a operar almenys fins a finals d'octubre. Una adjudicació mal fet per part del Govern català n'és la causa. L'empresa pública de la Generalitat Aeroports de Catalunya ha tornat a treure a concurs el sistema de control de vols Afis (Aerodrome Flight Information Service) per a l'aeroport Andorra-la Seu, que són els que donen les ordres als avions. Aquest sistema es va adjudicar el passat mes de gener a l'empresa Saerco per 1,3 milions d'euros, però deficiències al plec de clàusules de la licitació han obligat a repetir el procés de contractació.

Un portaveu de la companyia va lamentar ahir la incidència perquè els avions estaven preparats per fer el trajecte entre Andorra i la Seu. Per aquest motiu, perquè els aparells no estiguin aturats i per rendibilitzar-los la companyia ha negociats amb altres aeroports espanyols que necessitin vols.

L'aeroport de la Seu ha estat objecte de crítiques per part de la premsa espanyola més rància, que defensen que la Generalitat ha pagat un aeroport per a Andorra.

Des d'Air Andorra es considera que no s'ha sabut bé presentar aquest projecte «que donarà riquesa a l'Alt Urgell però també a Barcelona, on aterraran els nostres avions».

El portaveu es mostra dolgut amb el Govern d'Andorra i l'ajuntament urgellenc. «Ens han deixat una mica de banda i ens agradaria que fossin més receptius». Per a l'alcalde Albert Batalla la crítica s'amplia: «No és un projecte només per a Andorra i l'alcalde no s'ha interessat ni tan sols en els llocs de treball que podem crear a la comarca». Per al Govern d'Andorra també hi ha més retrets: «Ens ha deixata de banda tot i els beneficis que segur que hi hauran. Ens hagués agradat més suport institucional i promocional». I avisa: «Quan volem ja en parlarem, perquè serà l'única connexió aèria, encara que segurament ja serà tard». Afegeix que Andorra haurà de ser «generosa i plantejar que la zona de la Seu es potenciarà molt»

Nova ruta / El responsable de l'empresa també es queixa de les crítiques llançades des d'Espanya: «Estem fent una connexió nova amb un país que no en té, i la consigna seria rendibilitzar aquesta iniciativa». Al setembre s'espera que EASA homologui l'aeroport i per tant tot estigui ja a punt.

N'hi que encara són incrèduls i pensen que no es veuran avions aterrant i enlairant-se de l'aeroport Andorra-Pirineus.

En definitiva tot dependrà de la demanda, de la facilitat de viatjar i dels preus, que segons Air Andorra seran molt competitius. A partir d'aquí s'hi definiran noves rutes i altres destinacions, s'assegura des d'Air Andorra.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT