PUBLICITAT

L'estratègia per recuperar el turisme rus no funciona

  • Els ?touroperadors' consideren que el tracte cap als visitants no és l'adequat
IMAR MARTÍNEZ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Turistes russos de compres al Principat, ahir Foto: TONY LARA

El turisme rus és, sense dubte, un pilar fonamental per l'economia del tercer sector a Andorra i arreu d'Europa. La caiguda del valor del ruble i la crisis d'Ucraïna han fet encara més plausible la baixada de turistes provinents de Rússia. A més, la gran majoria dels que visiten el Principat són aquells que faran una estada llarga a la costa catalana, el destí més llunyà per als turistes russos. La temporada d'estiu està arribant al seu final, i el balanç confirma la caiguda.

Des de NT Incoming, empresa filial de Natalie Tours i la principal receptora de turistes vinguts de Rússia, afirmen que la imatge que és té d'aquests turistes no ajuda a millorar la situació. Segons el responsable de la Costa Daurada i Garraf i del turisme rus de Natalie Tours a Espanya, Jordi Matas, aquests turistes durant anys han gastat molt però no per ser rics, sinó perquè «és una societat acostumada a estalviar molts diners per gastar-se'ls en oci i cultura». Matas, en una entrevista amb El Periòdic, va afegir que els estalvis són els mateixos, però amb la devaluació del ruble «la seva riquesa fora del país disminueix i no poden gastar en la mateixa proporció». Matas considera que s'haurien de centrar esforços en adaptar els preus a la situació que viuen. A més, va explicar que la caiguda de turistes s'ha notat molt per la durada de l'estança, ja que «un turista rus està una mitjana d'unes 12 nits d'hotel», mentre que un turista espanyol o fins i tot europeu «com a mol estarà 4 o 5 nits».

En aquest sentit, a nivell d'Andorra, va afirmar que «hem encarregat les mateixes places d'autobús que els darrers anys», però el que ha canviat és la despesa que fan al Principat i afirma que «potser no se'ls ha tractat de la millor manera». Això sí, Matas va afirmar que «si la cosa no funciona, de cara a la temporada d'hivern haurem de reduir les places i la quantitat de busos cap a Andorra». Encara és per donar xifres sobre el balanç total de la temporada d'estiu, però cal una reacció per recuperar el turisme.

ofertes amb antelació/ Matas va considerar que, un dels consells que donaria als hotelers, és «avançar-se als fets, fent les ofertes i ‘packs' amb antelació, no esperar-se a l'últim moment per omplir habitacions buides». Des de TN Incoming alerten que «els destins també s'han de posar les piles», la feina conjunta és la única forma de pal·liar els efectes de la caiguda del turisme rus, ja que, segons va explicar Mata, «a la costa catalana es pot reaccionar amb turistes d'altres nacionalitats, però Andorra depèn molt dels turistes russos».

Un altre problema que va afegir Matas és «la por» que tenen els turistes per la gran quantitat de casos de ‘touroperadors' que han fet fallida en els darrers temps. «Durant l'època de vaques grosses es van obrir una gran quantitat d'empreses del sector, que no eren conscients dels costos que significa i ara, amb la crisis, moltes han fet fallida i molts turistes russos han perdut molts diners en viatges que mai han pogut fer».

La devaluació del ruble, la crisi de Crimea i la por són els principals culpables de la caiguda d'un turisme bàsic per l'economia del Principat. Matas creu que cal incentivar-lo «donant-li el valor que es mereix».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT