PUBLICITAT

Motivar en moments difícils

  • El resident, Rubèn Xaus, ex pilot de Moto GP i Superbikes, realitza una xerrrada als reclusos de la Comella
ALBERT CANES
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Rubèn Xaus donant la xerrada a un dels grups d'interns del Centre Penitenciari de la Comella, ahir al matí Foto: ANA/J.D.

L'ex pilot de Moto GP i Superbikes (SBK), Rubèn Xaus (Sant Cugat del Vallès, 1978), va oferir ahir al matí una xerrada de motivació als interns preventius del Centre Penitenciari de la Comella per ajudar-los a tirar endavant tot i la seva situació complicada.

Xaus es va retirar el 2011 de SBK, on va arribar a assolir un subcampionat del món el 2003. El següent any va anar a provar sort a la categoria reina del motociclisme, a Moto GP. El D'Antin Ducati va ser el seu primer equip, i tot i no tenir l'èxit esperat, va arribar a aconseguir un podi a Qatar i el títol de Debutant de l'any. El 2005 va passar a córrer amb l'equip Fortune Yamaha, en el qual va ser company d'equip de Toni Elias, però la mala sort aquella temporada va fer que tornés a SBK el 2006 amb l'equip Sterilgarda Berik que utilitzaven una Ducati i s'hi va passar tres anys. Després de dos anys a BMW, el resident va estar una temporada amb Honda, moto amb la qual es va retirar definitivament.

El seu pas pel món del motociclisme l'ha ajudat molt en el seu dia a dia, en la vida i l'aprenentatge de d'aspectes bàsics. Ara té una empresa d'assessoria en la qual ajuda a esportistes a instal·lar-se al país i a veure més enllà del tema fiscal. «Jo també estic cansat que Andorra surti als mitjans de comunicació de fora només per coses dolentes. Jo l'intento defensar. El Principat s'està apropant a Europa i això s'ha de fer veure», va explicar Xaus que porta 15 anys al país i ja el sent com seu: «Andorra et dóna un equilibri que en cap lloc he trobat mai. Té els aspectes bàsics, com natura o esport, i després ve el tema de l'avantatge fiscal», va afegir l'ex pilot de motos.

Xaus també ha estat comentant a Teledeporte les curses de SuperBikes, en qualitat de comentarista tècnic, i continua relacionat amb el món del motociclisme. Tot i això, la competició ja forma part del seu passat: «He viscut una vida plena amb l'esport. Desvincular-s'hi està molt bé per poder dedicar més temps a la família» va comentar Xaus, que està molt agraït a tot el que li ha donat el poder haver estat esportista d'elit, i va afegir: «L'esport m'ha permès viatjar molt i veure altres cultures, i després apreciar més el que tenim a casa».

És per aquest motiu que el català no va dubtar en realitzar una xerrada als interns: «Volia explicar la meva experiència perquè trobin una motivació per tirar endavant» va afirmar Xaus, que tot i ser un esportista i viure en aquest món de ‘glamour' confessa que ha tingut «moments complicats» en la seva vida.

Rubèn Xaus va intentar transmetre als interns que el fet de cometre errors «no t'ha de fer perdre la motivació», sinó que s'ha de «tirar endavant». Tot plegat ho va explicar des del punt de vista d'una persona que ha viscut i crescut en el món de l'esport: «No cada dia et lleves amb les mateixes ganes d'anar a treballar, però s'ha de tenir el cap al seu lloc per no cometre més errors», va explicar el català als reclusos a qui els confessava que també havia comès equivocacions.

Per la seva banda, els interns de la Comella no es van tallar per fer-li preguntes a l'ex pilot, i la xerrada es va convertir, pràcticament, en una conversa entre tots. «Em vaig equivocar anant a Moto GP. Vaig agafar el camí equivocat i vaig decidir tornar a Superbike», els va contestar a una de les preguntes sobre el seu pas per la categoria reina. Els interns, tenien tot tipus de dubtes sobre el món de les curses i la vida professional del pilot, com per exemple si era molt complicat mantenir la concentració durant els 40 minuts que arriba a durar una carrera. A aquesta qüestió, Xaus va respondre: «Quan ets un xurrer al final els xurros et surten sols. El moment més complicat eren les sortides perquè la ment es queda en blanc. La resta ja et va sortint per instint». Les preguntes que van sorgir van ser variades, des de quina diferència hi ha entre Moto GP i SBK a si Valentino Rossi tornaria a ser campió del món o quina ha estat la màxima velocitat que ha assolit: «345 km/h, en Moto GP, i 335 en SBK». També li van demanar si les caigudes amb la moto no el feia tenir por quan la tornava a agafar: «Si perds un partit de futbol pots estar enfadat, però quan jugues el següent ni t'enrecordes», va explicar.

Al finalitzar la xerrada, l'ex pilot va regalar als interns marxandatge de Moto GP, que havia recol·lectat durant el passat Gran Premi de València, i els va ensenyar el seu material de quan era professional perquè el poguessin tocar i veure, com ara els cascs, guants i genolleres que ha tingut, o fins i tot, els monos de competició amb els quals va córrer. 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT