PUBLICITAT

El Jussà vol vincular la pagesia i l'agroalimentació amb el turisme

  • Els productors intercanvien coneixements de venda directa amb experts italians.
el periòdic
isona i conca dellà

Periodic
Productors italians visiten l?explotació de la formatgeria Vilavella Foto: ACN / MARTA LLUVICH

Els productors del Pallars Jussà i l’associació Coldiretti, la principal organització agrícola d’Itàlia, han intercanviat experiències amb diferents viatges. La setmana passada membres de Coldiretti van visitar productors del Jussà amb l’objectiu de conèixer experiències agroalimentàries de qualitat com una formatgeria de Basturs o una casa de turisme rural de la Vall de Barçedana. Un dels aspectes importants en els que treballen els productors del Jussà és aconseguir vincular l’agricultura, la ramaderia i la transformació agroalimentària amb temes de turisme, i que reverteixi en les economies locals. La venda directa del producte és un aspecte en el que cal incidir al Jussà, segons els italians, informa l’ACN.

La venda directa i els productes de proximitat són coneixements que han explicat els italians als productors del Pallars Jussà perquè els puguin aplicar als seus negocis i treguin un valor afegit del producte. Judith Pardos, del Cedricat, entitat organitzadora del intercanvi de coneixements entre productors de la Toscana i del Pallars Jussà, ha explicat que es vol revaloritzar el producte local de la zona i una manera de fer-ho seria donar-lo a conèixer a la gent que la visita.

La formatgeria Vilavella de Basturs la va crear fa sis anys Pere Galçaran amb l’objectiu principal de fer un producte de qualitat i artesanal. Des de la seva creació no ha deixat de créixer i millorar el producte.

Galçaran explica que la producció és totalment artesanal i que ara es passarà a la producció ecològica per fer un producte encara de més qualitat. Galçaran ha explicat que té unes 380 cabres i que la producció anual és d’uns 400 litres de llet per cada cabra.

PUNT DE VENDA // Galçaran ha dit que les experiències que els han explicat els italians de venda de proximitat és en el que està treballant, i ha afegit que està treballant en poder obrir un punt de venda a la formatgeria i incentivar la venda directa del productor al client.

Segons Galçaran, el client podrà veure des d’on surt la llet del formatge i tot el procés de producció, i el més important és que s’eliminaran intermediaris i el guany del productor serà major.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT