PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Un cònsol general que aspira a la viralitat

Marcos Mandojana, representant diplomàtic dels Estats Units a Andorra, Catalunya i Aragó es dóna a conèixer d’una forma propera a través d’un vídeo disponible a Facebook i Twitter en una iniciativa pionera al consolat

Per Iván Álvarez

Mandojana, ahir amb la Subdelegada del Govern a Lleida, Inma Manso
Mandojana, ahir amb la Subdelegada del Govern a Lleida, Inma Manso | El Periòdic
El Departament d’Estat del govern dels Estats Units és el precursor mundial de l’ús de la diplomàcia digital. Un bon exemple és la figura del cònsol general nord-americà a Andorra, Catalunya i Aragó, Marcos Mandojana, que protagonitza un vídeo de presentació, disponible a Facebook i Twitter, per donar a conèixer la seva tasca i la seva figura d’una forma molt propera. 
L’objectiu d’aquesta iniciativa, que s’ha fet per primer cop al consulat, és apropar a la gent el perfil diplomàtic de Mandojana, fomentar un major coneixement de la seva feina i potenciar la comunicació entre el consulat i la ciutadania. Un altre botó en forma d’exemple és  el fet que, des de la seva arribada a Barcelona el passat 15 d’agost, el cònsol general resumeix cada diumenge a través d’un post de Facebook que anomena «La setmana del cònsol general» les seves vivències i les principals activitats que ha anat desenvolupant durant la setmana, adornades i complementades amb fotografies. 
Com a resultat d’aquesta estratègia digital consolidada, el Departament d’Estat dels Estats Units, a través de les seves ambaixades i consolats, compta amb 418 pàgines de Facebook i 355 comptes de Twitter que acumulen gairebé 10 milions de seguidors.
Com a diplomàtic de carrera, Marcos Mandojana ha ocupat diversos càrrecs diplomàtics  a Llatinoamèrica i a Portugal. Com a Cònsol General, la seva funció és donar assistència als ciutadans dels Estats Units que viatgen o resideixen a Catalunya, a l’Aragó i al Principat d’Andorra, així com mantenir un contacte de manera regular amb les autoritats de les diferents administracions, organismes i entitats amb la finalitat d’enfortir les relacions institucionals i promoure noves vies de cooperació. en matèries d’interès compartit. 
PUBLICITAT
PUBLICITAT