PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

El Govern matisa canvis en la llei per combatre el ‘botellón’

Avala el text però dubta girar la càrrega de la prova a organitzadors de festes

Per Enric Revuelta

El Govern veu de bon ull els canvis que des dels grups parlamentaris que donen suport al Govern, Demòcrates, Liberals i Ciutadans Compromesos es volen impulsar a la Llei de seguretat pública i per aquest motiu ha emès un criteri favorable a la proposició de llei impulsada per les tres formacions. En aquest sentit, des de l’Executiu es posa en relleu que la proposició de llei proposada «respon a la necessitat de fer modificacions per lluitar de la forma més eficaç possible contra l’augment del consum d’alcohol i drogues tòxiques entre els joves, així com sancionar conductes incíviques que dificulten la convivència entre els ciutadans». 

En tot cas, el Govern dubta de la proposta que fa la coalició per canviar el sentit de la càrrega de la prova en determinats articles que fan referència a les infraccions i a les sancions. Per exemple, el projecte preveu declarar responsables els promotors o organitzadors de les festes si es detecta que s’han servit begudes alcohòliques a persones amb «signes evidents» de trobar-se sota els efectes de l’alcohol o de les drogues tòxiques dins del recinte on se celebra l’edeveniment i en cas que es consumeixin begudes alcohòliques fora del recinte delimitat.  També el consum o tinença de drogues en els recintes on se celebren esdeveniments o no notificar del consum de drogues a dins del recinte a la Policia. 

L’Executiu afirma que aquests canvis previstos a la llei preveuen que la responsabilitat d’aquestes accions s’atribuirien als promotors o els organitzadors, llevat que aquests puguin acreditar que la responsabilitat és d’algú altre. 

D’aquesta manera,el Govern considera que això implica un canvi en relació amb la càrrega de la prova i  demanar «analitzar» les «implicacions» que podria tenir aquest canvi en el Codi de l’Administració i del procediment sancionador.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT